زمان : 25 Dey 1400 - 11:43
شناسه : 170758
بازدید : 5277
آغاز پوش نهال کاری همگانی در اشکذر رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان اشکذر: آغاز پوش نهال کاری همگانی در اشکذر پویش سراسری نهال کاری همگانی با عنوان "ایران سرسبز، هر ایرانی یک درخت "در اشکذر آغاز شد.

به گزارش یزدفردارئیس اداره منابع طبیعی شهرستان اشکذر گفت: این پویش با محوریت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و با مشارکت مردم، شورا‌های اسلامی شهر و روستا و بسیجیان اجرا خواهد شد.

علی زارع سروی با بیان اینکه شهرستان اشکذر در اجرای این پویش در سطح استان پیشگام بوده است، افزود: در مرحله اول این پویش بیش از ۵ هزار اصله نهال مثمر زیتون توزیع و کاشت خواهد شد.

وی اظهار داشت: با اجرای کامل این پویش بیش از ۲۰ هزار اصله نهال مثمر زیتون تا ایام الله دهه مبارک فجر در سطح مناطق مختلف شهرستان کاشت خواهد شد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: استان یزد با توجه به محدودیت در منابع آبی در پویش سراسری "ایران سرسبز، هر ایرانی یک درخت " به جای هر فرد به هر خانواده یزدی یک نهال مثمر زیتون جهت کاشت تحویل داده خواهد شد.

میرشمسی عنوان داشت: این نهال مثمر از محل مسئولیت اجتماعی صنایع در شهرستان‌های استان تهیه و تامین شده تا انشالله با کاشت آن‌ها بخش قابل توجهی به سرانه فضای سبز استان افزوده شد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: با اجرای این پویش بالغ بر ۳۰۰ هزار اصله نهال مثمر زیتون در سطح مناطق مختلف استان کاشت خواهد شد و انتظار می‌رود که خانواده‌های یزد ضمن کاشت این نهال‌ها در حفظ و نگهداری آن نیز کوشا باشند.