زمان : 18 Aban 1400 - 09:55
شناسه : 169263
بازدید : 6249
رفع تصرف چشمه آب انگورک در شیرکوه رئیس اداره محیط زیست تفت: رفع تصرف چشمه آب انگورک در شیرکوه رئیس اداره محیط زیست تفت: با حکم دادستان شهرستان تفت، نسبت به رفع تصرف چشمه آب انگورک اقدام شد و آب چشمه آب انگورک در کوهستان شیرکوه جاری گشت.

به گزارش یزدفرداشمسایی با بیان اینکه آب یکی از مهمترین اجزا یک اکوسیستم به شمار می‌رود که نقش بسزایی در حیات سایر اجزای آن دارد،گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد تصرف چشمه‌های طبیعی، حفر چاه‌های عمیق و برداشت بی رویه از آب‌های زیر زمینی بودیم که آسیب زیادی بر پیکر طبیعت وارد نموده اند.

وی افزود: کوهستان شیرکوه نیز از این قاعده مستثنی نبوده و بسیاری از منابع آبی آن که حق آب گیاهان و جانوران بوده، توسط سوداگران طبیعت به تصرف در آمده است که از جمله آن می توان به چشمه آب انگورک در پناهگاه حیات وحش شیرکوه اشاره نمود که سال‌ها توسط اشخاصی در جهت منفعت شخصی، تصرف شده بود.

رئیس اداره محیط زیست تفت ادامه داد: پس از گزارش دوستداران طبیعت، موضوع از طریق مراجع قضایی پیگیری و با حکم دادستان شهرستان تفت، نسبت به رفع تصرف کامل چشمه و جمع آوری همه لوله‌ها توسط محیط بانان، کوهنوردان و طبیعت دوستان اقدام شد و آب چشمه آب انگورک در کوهستان شیرکوه جاری گشت تا حیاتی تازه به زیستمندان آن هدیه کند.

دادستان شهرستان تفت هم در این خصوص اظهارداشت: اتفاقی که در این خصوص افتاده و برخوردی که انجام شد تصرف چشمه‌های طبیعی است که از نظر زندگی حیات وحش و پایدار‌ی زیست بومی اهمیت بالایی دارد.

سید محمد ابراهیم اقبالی ادامه داد: با همکاری محیط زیست و دوستداران طبیعت اقدام به جمع آوری لوله‌های انتقال آب شد.