زمان : 09 Aban 1400 - 20:05
شناسه : 169010
بازدید : 6478
ویتامین سبزیجات را با این روش پخت حفظ کنید ویتامین سبزیجات را با این روش پخت حفظ کنید ویتامین‌های محلول در آب بر اثر گرما، تا حدودی تخریب می‌شوند، بنابراین در صورت نیاز به بخارپز کردن سبزیجات، بهتر است نکاتی رعایت شوند.

به گزارش یزدفردا: هنگام پخت سبزیجات باید دما و مدت طبخ کم باشد و از آب کم برای پخت استفاده شود.

آناهیتا منصوری متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به روش‌های متداول پخت سبزیجات، اظهار کرد: اگر برخی افراد فکر می‌کنند که سرخ کردن سبزیجات بدترین روش پخت آن‌هاست، باید نکته تازه‌ای بیاموزند.

وی افزود: سبزیجات دارای ویتامین‌های محلول در آب شامل ویتامین‌های گروه B و C و ویتامین‌های محلول در چربی شامل ویتامین‌های A، D، E، K هستند.

منصوری بیان کرد: ویتامین‌های محلول در آب بر اثر گرما، تا حدودی تخریب می‌شوند، بنابراین در صورت نیاز به بخارپز کردن سبزیجات، بهتر است نکاتی رعایت شوند. در این مورد، دما و مدت پخت سبزیجات باید کم باشد و از آب کم برای پخت استفاده شود.

وی افزود: از طرف دیگر، میزان جذب ویتامین‌های محلول در چربی موجود در سبزیجات در صورت پختن و به خصوص وقتی با روغن سرخ می‌شوند، در بدن بیشتر می‌شود، بنابراین پخت سبزیجات حتی سرخ کردن آن‌ها سودمندی خاص خود را دارد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی توصیه کرد: با توجه به اینکه روش‌های مختلف پخت سبزیجات فواید خاص خود را دارد، بهتر است میزان مصرف این گروه غذایی افزایش یابد و از روش‌های مختلف برای پخت سبزیجات استفاده کرد.