زمان : 09 Mehr 1400 - 17:25
شناسه : 168324
بازدید : 5626
صدا و سیما در معرفی نخبگان و علما ضعیف عمل کرده است امام جمعه مهریز: صدا و سیما در معرفی نخبگان و علما ضعیف عمل کرده است امام جمعه شهرستان مهریز گفت: صدا و سیما باید برای معرفی و شناخت نخبگان و علما بیشتر تلاش کند.

به گزارش یزدفردا: حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به تأخیر زیاد در حکم شهردار مهریز اظهار کرد: شهرستان مهریز به مدیریتی کارآمد، قوی و با نگاه کلان نیاز دارد.

وی افزود: اختلاف درابتدای کار شورای ششم زیبنده شهرستان مهریز نیست و باید هرچه سریع‌تر انتخاب شهردار از بلاتکلیفی بیرون باید.

محی الدینی با اشاره به اینکه در جای جای شهرستان مهریز زباله‌ها دپو شده است، ادامه داد: شهرستان مهریز نیاز به سکان دار کارآمد دارد تا مسائل شهری فرهنگی و عمرانی به درستی حل شود.

وی بیان کرد: جوانگرایی و حزب اللهی بودن در دولت سیزدهم مطابق فرمایش رهبر انقلاب انجام شده که جای تشکر و قدردانی دارد.

محی الدینی تصریح کرد: ملت ایران منتظر در عملکرد این دولت به صورت یک حرکت انقلابی و حزب الله هستند.

وی، توجه به روستایان را مهم دانست و بیان کرد: اکنون بعضی از روستاهای ایران فقط مورد استفاده گردشگری قرار گرفته و چه بسا فرهنگ‌های غلط نیز به مردم آن تزیق می‌شود.

محی الدینی عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر در بسیاری از شهرها و استان‌ها کم رنگ و به فراموشی سپرده شده که باید در احیا دوباره آن تلاش کرد.

امام جمعه مهریز به رحلت آیت الله حسن زاده آملی اشاره و کرد و افزود: ایشان شخصیت علمی و ولایتمدار بود که دانششان برگفته از عنایت امام رضا (ع) است.

محی الدینی با اشاره عملکرد ضعیف صدا و سیما در شناخت نخبگان و علما یادآور شد: بسیاری از افراد از علوم و کارهای ارزشمند عالم ربانی آیت الله حسن زاده عاملی اطلاع ندارند.

وی به ولایت پذیری بعد از رحلت پیامبر اشاره و بیان کرد: عدم تبعیت از ولایت امرالمومنین باعث حادثه عاشورا، تاسوعا و در نتیجه ادامه جنایت‌های بنی امیه و بنی عباس به خاندان پیامبر شد.

محی الدینی در بخش دیگری از سخنان خود بر اداره موقوفات به طور صحیح تاکید و تصریح کرد: ناظران در نگهداری از موقوفات باید دقت زیادی داشته تا تأثیر آن در مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به طور کامل بازخورد داشته باشد.

وی عنوان کرد: متولیان و کسانی که بعضی از موقوفات در دست آنها است باید به طور کامل و درست هزینه آن را پرداخت کنند. چرا که در مقابل آن مسئول هستند.