زمان : 27 Shahrivar 1400 - 12:50
شناسه : 167984
بازدید : 3527
ثبت ۵۰۰ اظهارنامه صادراتی و وارداتی در استان یزد مدیر کل اداره استاندارد استان یزد: ثبت ۵۰۰ اظهارنامه صادراتی و وارداتی در استان یزد مدیر کل اداره استاندارد استان یزد: از ابتدای امسال تاکنون ۵۰۰ اظهارنامه صادراتی و وارداتی توسط اداره امور صادرات و واردات اداره کل استاندارد استان یزد، به ثبت رسیده است.

به گزارش یزدفردامحمد رضا زارع بنادکوکی در نشست هم اندیشی بررسی عملکرد حوزه صادرات و واردات افزود: از مجموع گفته شده ۲۲۶ اظهار نامه مربوط به کالا‌های وارداتی و ۲۷۴ موردمابقی را اظهار نامه‌های کالا‌های صادراتی تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: از ۲۷۴ فقره اظهار نامه‌های صادراتی ثبت شده، ۱۸۹ مورد مربوط به تعیین ماهیت و ۸۵ فقره مابقی را اظهارنامه‌های مشمول استاندارد اجباری تشکیل داده است.

محمد رضا زارع بنادکوکی گفت: بیشترین اظهار نامه‌های وارداتی با مجموع ۱۶۴ فقره مربوط به حوزه‌های صنایع ساختمان، مکانیک و نساجی می‌باشد که حوزه‌های برق، شیمیایی، غذایی در مرتبه‌های بعدی قرار دارند.

مدیر کل اداره استاندارد استان یزد در توضیح چگونگی ترخیص اقلام وارداتی مشمول استاندارد اجباری گفت: در پاسخ به استعلام‌های اداره کل گمرک استان یزد، در صورت نبود گواهی بازرسی در مبداء برای بازرگانان، که توسط شرکت‌های بازرسی بین المللی تایید صلاحیت شده صادر می‌شود، با نمونه برداری و آزمون، فرآیند واردات آن‌ها دنبال می‌شود.

زارع بنادکوکی در پایان تاکید کرد: با توجه به شعار سال، که تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها می‌باشد، فرآیند واردات برای واحد‌های تولیدی سهل‌تر بوده و در صورت نداشتن گواهی بازرسی در مبداء صاحبان صنایع می‌توانند با سپردن تعهد، کالا‌های وارداتی خود را از گمرک استان ترخیص نمایند.