زمان : 13 Shahrivar 1400 - 13:09
شناسه : 167763
بازدید : 3039
تربیت افراد خلاق با تحول در سیستم آموزشی امکان‌پذیر است امام جمعه یزد: تربیت افراد خلاق با تحول در سیستم آموزشی امکان‌پذیر است امام جمعه یزد گفت: زمانی می توانیم افراد خلاق، کارآفرین، پیگیر و فعال داشته باشیم که سیستم آموزشی ما در مدارس و دانشگاه‌ها متحول شود.

به گزارش یزدفردا: آیت‌الله محمدرضا ناصری، صبح شنبه در دیدار با رؤسای جدید و اسبق دانشگاه آزاد اسلامی یزد با بیان اینکه امروز در کشور کادرسازی به کندی انجام می‌شود، اظهار داشت: باید شرایط به نحوی باشد که دانشجویان ما بعد از فارغ التحصیلی بیکار نباشند و افرادی کاربلد، ماهر، کارآفرین، خلاق و متعهد باشند.

وی با بیان اینکه این سبک علمی ما سبک درستی نیست، افزود: سبک علمی زمانی کارآمد است که افراد خلاق، خوش ذوق، پیگیر، کارآفرین و فعال تربیت کند.

ناصری با بیان اینکه غربی‌ها از صد سال پیش، تدین و تفکر و تعقل را از سیستم آموزشی ما حذف کرده‌اند، عنوان کرد: آنها می‌خواهند دانش آموز و دانشجوی ما بعد از سال‌های تحصیل خلاقیت و نوآوری نداشته باشند تا همواره به غربی‌ها وابسته باشیم.

امام جمعه یزد ادامه داد: امیدواریم دانشگاه آزاد نیز به سهم خود در این زمینه وارد عمل شود و فصلی برای سبک آموزشی جدید با برخورداری از سه عنصر مهم تفکر، تعقل و تدین راه اندازی کند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد، مدارس سما را نیز در زیرمجموعه خود دارد، عنوان کرد: باید در این مدارس روی تربیت، اخلاق و مباحث دینی و اعتقادی دانش آموزان از همان ابتدا کار شود تا اینها بتوانند با ورود خود به دانشگاه‌ها، شرایط مراکز علمی را نیز تغییر دهند.

امام جمعه یزد ادامه داد: موضوع دیگری که باید در دانشگاه‌ها مطرح و روی آن به طور جدی کار شود، بحث افزایش جمعیت است و دانشجویان باید در این زمینه آگاه شوند.

وی تصریح کرد: باید روحیه توکل و اعتماد به خدا برای روزی رسانی به خانواده‌ها را نیز در بین دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌ها تقویت کرد و امیدواریم دانشگاه آزاد در این زمینه ورود جدی و اثرگذار داشته باشد.

ناصری با اشاره به آیاتی از قرآن کریم ادامه داد: خداوند متعال روزی بندگان خود را تعهد کرده و بی‌شک خدایی که روزی پشه‌ای را تأمین می‌کند، روزی انسان را نیز تأمین می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز افرادی که یک فرزند دارند، همان مشکلاتی را دارد که خانواده دارای چهار فرزند، ادامه داد: فرهنگ تک فرزندی که در میان خانواده‌ها به راه افتاده باید اصلاح شود.

در این دیدار رؤسای فعلی و اسبق دانشگاه آزاد یزد به بیان فعالیت‌ها و برنامه‌های خود برای اداره دانشگاه آزاد یزد پرداختند.

گفتنی است؛ محمدرضا دهقانی اشکذری با حکم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به جای سیدمعصومه طباطبایی معرفی و مشغول به کار شده است.