زمان : 06 Shahrivar 1400 - 19:31
شناسه : 167612
بازدید : 3786
آغاز سال تحصیلی از یکم مهر و به صورت آموزش ترکیبی سرپرست وزارت آموزش و پرورش: آغاز سال تحصیلی از یکم مهر و به صورت آموزش ترکیبی سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش دانش آموزان امسال به صورت ترکیبی از آموزش مجازی و حضوری خواهد بود.

به گزارش یزدفردا: آقای علیرضا کاظمی گفت: بیش از ۱۰۰ هزار کلاس زیر ۱۵ دانش آموز داریم و ۵۰ درصد مدارس ما نیز کمتر از ۷۵ دانش آموز دارند که این مدارس و این کلاس‌ها می‌تواند به صورت حضوری و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شود.

وی تأکید کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا کلیات این طرح را تصویب کرده و قرار است تفاهم نامه‌ای بین کمیته‌های ستاد کرونا و آموزش و پرورش تنظیم شود تا استاندارد‌های لازم بهداشتی تدوین و تا پایان هفته به مدارس ابلاغ شود.

آقای کاظمی خاطرنشان کرد: در آموزش مجازی تأکید ما استفاده مدارس از شبکه آموزش دانش آموزی یا همان شاد است، اما مدارس می‌توانند به نسبت فعالیت‌های خود از سامانه‌های دیگر آموزشی نیز استفاده کنند.

وی افزود: در حال توسعه و رفع اشکالات شاد هستیم تا بتوانیم با یک مدیریت یکپارچه بهترین بستر آموزش مجازی را برای دانش آموزان ایجاد کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش به ثبت نام دانش آموزان در مدارس اشاره کرد و گفت: روز‌های ثبت نام را از دو به پنج روز در هفته افزایش داده ایم تا ثبت نام دانش آموزان با سرعت بیشتری انجام شود.

آقای کاظمی ادامه داد: هیچ دانش آموزی امسال بدون مدرسه و کلاس درس نخواهد بود و اگر اسم دانش آموز در سامانه پادا ثبت نشود این به معنای ثبت نام دانش آموز نیست.

وی گفت: سامانه پادا دچار اشکالات فنی است که باید هرچه زودتر برطرف شود همچنین مشکل خرید کتاب‌های درسی دانش آموزان که به دلیل اشکال سامانه پادا ایجاد شده است نیز مرتفع خواهد شد.

آقای کاظمی افزود: مدرسه تلویزیونی نیز امسال با پوشش نزدیک به صد درصدی آموزش‌های لازم را از طریق شبکه‌های مختلف سیما به همه دانش آموزان ارائه خواهد کرد و در این زمینه صدا و سیما، نقش بسیار مهمی را بر عهده دارد.

وی خاطرنشان کرد: واکسیناسیون معلمان در حال انجام است و تا پایان شهریور به پایان خواهد رسید همچنین به مدارس قبل از شروع سال تحصیلی سرانه بهداشتی تعلق خواهد گرفت.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: پیگیری مطالبات فرهنگیان، اولویت دوم است و پرداخت فوق العاده ویژه، پاداش بازنشستگان و رتبه بندی معلمان و همسان سازی حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان در دستور کار قرار دارد.

وی از تدوین برنامه شصت روزه مبتنی بر شاخص‌های سیاست‌های کلان کشور، سند تحول بنیادی و بیانیه گام دوم انقلاب خبر داد و افزود: تدوین این برنامه‌ها در جلسه امروز شورای معاونین آموزش و پرورش بحث و بررسی خواهد شد.

آقای کاظمی یادآور شد: بازگشایی مدارس امسال با یازده برنامه اجرایی خواهد شد و اولویت ما این است که مدارس را به صورت آرام و تدریجی بازگشایی و با کمترین دغدغه و به صورت مطمئن و با کیفیت به کار خود ادامه دهند.