زمان : 10 Tir 1400 - 17:41
شناسه : 166660
بازدید : 3025
ضعف آموزش‌وپرورش در تداوم آموزش‌های قرآنی/اساتید مناسب برای تقلید داور بین المللی قرآنی کریم: ضعف آموزش‌وپرورش در تداوم آموزش‌های قرآنی/اساتید مناسب برای تقلید یکی از داوران بین المللی قرآن کریم گفت: آموزش و پرورش در شناسایی استعدادهای قرآنی خوب عمل کرده اما در زمینه استمرار آموزش‌های قرآنی ضعیف بوده است.

به گزارش یزدفردا: احمد ابوالقاسمی با اشاره به اولین جشنواره هنر قرآنی دانش که به همت اداره کل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان یزد در حال برگزاری است، اظهار کرد: این جشنواره گامی ارزشمند و مؤثر در شناسایی استعدادهای قرآنی در بین دانش آموزان است.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش همواره در شناسایی استعدادهای قرآنی موفق عمل کرده اما در زمینه سازماندهی و استمرار آموزش‌های قرآنی، ضعف‌های جدی دارد.

ابوالقاسمی که از هشت سالگی با تقلید از استان عبدالباسط به حوزه قرائت قرآن ورود کرده است، افزود: مهمترین نکته در قرائت، تقلید صحیح و درست از قاریان مصری است البته نه هر قاری مصری زیرا شرط اصلی تقلید، تطبیق صدای قاری با دانش آموز است به این معنا که دانش آموزان در ابتدا باید از کسی تقلید کنند که توان صوتی آنها با صدای قاری الگو در درجات صوتی بیشترین همخوانی را داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر دانش‌آموزی از قاریانی که قدرت صوت قوی دارند، تقلید کند در حالی که توان صوتی لازم را نداشته باشد، ممکن است به صدای خود آسیب بزند بنابراین بهتر است دانش آموزان از قاریان تکنیکی تقلید کنند.

این قاری برجسته قرآن، استاد مصطفی اسماعیل و استاد غلوش را الگوهای مناسبی برای سنین ۱۲ تا ۱۶ سالگی دانست و گفت: این اساتید علاوه بر اینکه که از درجات بالای صوتی در تلاوتشان کمتر استفاده می‌کنند، با استفاده از تکنیک‌ها و آهنگ‌ها، تأثیرگذاری زیادی دارند و برای تقلید دانش‌آموزان، بسیار مؤثر تر از اساتیدی نظیر عبدالباسط هستند.

وی تقلید از استاد عبدالباسط به دلیل قدرت صوتی بالا را برای صدای دانش آموزان آسیب‌زا دانست.