زمان : 18 Farvardin 1400 - 23:27
شناسه : 165199
بازدید : 3453
بیمارستان بحران یزد تا پایان اردیبهشت‌ ماه تجهیز می‌شود معاون استاندار یزد: بیمارستان بحران یزد تا پایان اردیبهشت‌ ماه تجهیز می‌شود معاون استاندار یزد از تکمیل و تجهیز بیمارستان بحران یزد تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش یزدفردا، احمد ترحمی، عصر چهارشنبه در بازدید از مراحل ساخت بیمارستان بحران علوم پزشکی یزد بر تسریع در عملیات اجرایی و عمرانی بزرگ‌ترین بیمارستان بحران جنوب شرق کشور تاکید کرد.

ترحمی ضمن تقدیر از همه دست‌اندرکاران این پروژه بیان کرد: باید همه امکانات برای تکمیل و تجهیز این بیمارستان بسیج شود تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری شاهد پایان عملیات عمرانی بیمارستان باشیم.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد ضمن تشریح ویژگی‌های بیمارستان بحران یزد عنوان کرد: بیمارستان بحران یزد با نوسازی کامل و تغییر کاربری بنای قدیمی بیمارستان شهید رهنمون و تجهیز آن ایجاد می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد ادامه داد: ‌ابتکار ساخت این بیمارستان منحصر به یزد است و در عین مجزا بودن از ساختمان اصلی و ورودی مجزا، همجوار با یک بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن می توان خدمات لازم پزشکی، پرستاری و پشتیبانی را ارائه کرد.

‌ترحمی عنوان کرد: این بیمارستان در مواقع و شرایط بحرانی بلافاصله تخلیه می شود و در اختیار ستاد بحران استان قرار می گیرد و ویژگی های خاص آن، این است که با وجود بیمارستان تخصصی بحران سایر بیمارستان‌ها در مواقع بحران به خدمات تخصصی خود بدون درگیر شدن در موارد بحرانی و اورژانسی ادامه می دهند و از تعطیلی بخش‌های آن همانند آنچه که در بروز ‌و شیوع ویروس کرونا اتفاق افتاد، جلوگیری می شود.‌

وی افزود: ‌هیچ مشکلی در تامین اعتبار برای تکمیل بیمارستان بحران و خرید تجهیزات این بیمارستان در استان یزد نداریم و با تمام توان این مهم را انجام می دهیم.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد یادآور شد: این پروژه مهم قرار بود با بازسازی و مرمت بیمارستان قدیم فرخی در مهر و آبان ۹۹ به بهره‌برداری برسد که پس از تخریب قسمت‌هایی از آن به ‌دلیل فرسودگی و عدم استحکام بنا مقرر شد با نظر تیم فنی عملیات مقاوم سازی پروژه انجام شود که با توجه به حساسیت کار، تمامی ساختمان مقاوم سازی و بخش بزرگی از سقف های قدیمی تخریب شد و اینک این پروژه با استانداردهای فنی و اضافه شدن چند بخش در پایان اردیبهشت ماه سال جاری آماده تجهیز می‌شود و امیدواریم در خرداد ماه به بهره برداری برسد.

بیمارستان بحران یزد با زیربنای ۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع در سه طبقه، دارای ۱۲۰ تخت عمومی، ۲۰  تخت ‌ICU، ‌١۵تخت ‌NICU نوزادان و ۶ اتاق عمل مجهز و استاندارد است، ‌برخوردار از بخش‌های اورژانس سی‌تی اسکن و رادیولوژی مجهز است و قابلیت استفاده از اورژانس هوایی در کم‌ترین زمان ممکن را دارد.