زمان : 05 Esfand 1399 - 11:00
شناسه : 164372
بازدید : 5915
سهم هر ابرکوهی از فضای سبز شهرش ۱۷.۲ مترمربع است جانشین شهردار ابرکوه: سهم هر ابرکوهی از فضای سبز شهرش ۱۷.۲ مترمربع است جانشین شهردار ابرکوه با اشاره به کاشت ۶۰۰ اصله نهال در ابرکوه، سرانه فضای سبز هر شهروند ابرکوهی در حال حاضر را ۲.۲ متر بیشتر از استانداردهای تعیین شده برای این شهر خواند.

یزدفردا: «محمدهاشم عزیزی» اظهار کرد: با توجه به اقلیم و وضعیت آب و هوایی شهرستان ابرکوه، سرانه فضای سبز به ازای هر شهروند ابرکوهی ۱۵ مترمربع تعریف شده است که در حال حاضر با توجه به اقدامات انجام شده توسط شهرداری ابرکوه در حوزه فضای سبز، این سرانه برای هر شهروند ۱۷.۲ مترمربع است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون شهرداری ابرکوه با هدف توسعه فضای سبز و جایگزینی نهال‌های جوان به جای درختان فرسوده و کهن، ۶۰۰ اصله نهال نارون خریداری کرده است که در سطح شهر کاشته می‌شود.

عزیزی با بیان این که تلاش جهت جایگزینی درخت‌های فرسوده و کهن و حفظ زیبایی شهر از جمله برنامه‌های شهرداری است، ابراز کرد: فضاهای سبز شهری به عنوان چهره شهر، زیبایی و نشاط را به شهروندان انتقال می‌دهد لذا باید توجه شهروندان را به اهمیت نگهداشت، حفظ و ارتقای فضای سبز جلب کرد.

وی ادامه داد: علاوه بر کاشت نهال‌های فوق طرح‌های دیگری نیز برای ساماندهی کلی فضای سبز شهری و کارشناسی کردن روند ایجاد و حفظ آن در دست اقدام است که از این نمونه می‌توان به ایجاد پارک‌های محله‌ای، درخت‌کاری معابر شهری و گسترش باغ زیتون در شهرک مهر اشاره کرد.

این مسئول تأکید کرد: با توجه به خشک‌سالی‌های اخیر و بحران آبی که در سراسر کشور و از جمله شهر کویری ابرکوه با آن مواجه هستیم، شهرداری ابرکوه درصدد اصلاح شبکه آب‌رسانی به فضاهای سبز موجود است که در حال حاضر ۳۰ درصد از این سیستم، مکانیزه شده و به صورت قطره‌ای آبیاری می‌شود.

وی با بیان اینکه فضای سبز برون‌شهری ابرکوه ۱۴ هکتار است، اضافه کرد: با توجه به نوع اقلیم شهرستان کاشت گیاهان و درختان کم‌آبخواه و مقاوم در برابر خشکی همچون زیتون، نارون، سنجد تلخ، کاج و سرو در دستور کار شهرداری قرار دارد.

عزیزی در پایان یادآور شد: عملیات هرس درختان و درختچه ها، جای گذاری نهال‌ها، کاشت گل‌های زینتی و انواع درختان در بوستان‌ها، میادین سطح شهر و همچنین یکسان‌سازی درختان در بلوارها از دیگر برنامه‌های اجرایی شهرداری ابرکوه است.