زمان : 24 Dey 1399 - 09:47
شناسه : 163683
بازدید : 3803
مجموعه‌های گردشگری مرتبط با صنایع دستی، تسهیلات می‌گیرند مجموعه‌های گردشگری مرتبط با صنایع دستی، تسهیلات می‌گیرند سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد از رایزنی و مکاتبه برای ارائه تسهیلات حمایتی کرونا به بخش صنایع دستی خبر داد و در خصوص صنایع دستی جهانی گفت: تسهیلات خاصی دیده نشده اما برای مواردی که مانند موزه یا نمایشگاه، مجموعه گردشگری محسوب شوند نیز تسهیلات تعلق می‌گیرد.

یزدفردا: «عماد تشکری» گردشگری را یکی از بخش‌های آسیب دیده از کرونا ذکر و اظهار کرد: طبق مصوبه و متناسب با درجه و امکانات مجموعه‌های گردشگری و میزان سرمایه‌گذاری و رتبه آن‌ها تسهیلات کم بهره به زیان‌دیدگان کرونا تعلق می‌گیرد.

وی با بیان این که صنایع دستی در مجموعه‌ی تسهیلات مورد نظر قرار نگرفته بود، گفت: در همین رابطه مکاتباتی با معاون وزیر مربوطه انجام شد تا صنایع‌دستی هم به عنوان یکی از مجموعه‌های آسیب دیده از کرونا که دچار رکود و توقف فعالیت شده، بتواند از این ظرفیت استفاده کند و امیدواریم که این مکاتبات نتیجه‌بخش باشد و برای بقای این بخش آسیب‌دیده از کرونا نیز کمک شود.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اختصاص تسهیلات خاصی برای صنایع دستی جهانی مانند زیلوی میبد و قالی اردکان، گفت: تسهیلات خاصی در این رابطه دیده نشده اما برای مواردی که مانند موزه یا نمایشگاه، مجموعه گردشگری محسوب شوند، تسهیلات تعلق می‌گیرد.

تشکری افزود: این مجموعه‌ها می‌توانند در قالب مجموعه‌های سرمایه‌گذاری، از تسهیلات دستگاه تعاون، کار و رفاه اجتماعی بهره‌مند شوند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان این که در خصوص میزان تسهیلات این بخش در حال حاضر آمار قطعی نداریم، گفت: بعضاً فرایند دریافت تسهیلات برای فعالان گردشگری در مرحله اول با مشکلاتی مواجه شد که برطرف گردیده ولی اگر استقبال در این حوزه بعضاً زیاد نیست، نیازمند بررسی در سطح دستگاه‌های‌ مربوطه است.