زمان : 23 Dey 1399 - 17:23
شناسه : 163675
بازدید : 3830
یزد میزبان ۴ شهید گمنام می‌شود یزد میزبان ۴ شهید گمنام می‌شود مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد با بیان اینکه امنیت امروز کشور به خاطر رشادت‌های شهدا به دست آمده است گفت: تشییع شهدای گمنام بدون حضور عموم و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

یزدفردا: سرهنگ منصور زارع در نشست با اصحاب رسانه استان یزد که جهت تشریح برنامه‌های تشییع چهار شهید گمنام در استان یزد برگزار شد اظهار داشت: به درخواست مردم دارالعباده یزد امسال دو بار شاهد تشیع شهدا هستیم یک مرحله همزمان با شهادت حضرت زهرا(س) و مرحله بعد همزمان با اجلاسیه شهدا در نیمه اسفند صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه چهار شهید همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) تشییع می‌شوند، ادامه داد: دو شهید در شهرستان یزد و دو شهید دیگر در شهرستان بافق تشییع و خاکسپاری می‌شوند.

زارع با بیان اینکه آرامش و امنیت امروز ما در کشور به واسطه رشادت‌ها و جانفشانی‌های این جوانان بوده است تصریح کرد: این شهدا روز شنبه در فرودگاه شهید صدوقی ساعت 11 صبح مورد استقبال مسئولان و جمعی از خادمان شهدا برگزار و مراسم تشییع خودوریی پیکرها در برخی مسیرها انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عنوان کرد: برنامه عمومی برای این شهدا ساعت 13 تا 15 روز شنبه 27 دی ماه در کنار شهدای حسینیه امیرچخماق یزد انجام می‌شود.

زارع خاطر نشان کرد: به منظور حفظ سلامت مردم برنامه با رعایت دستورات و پروتکل‌های بهداشتی انجام و روز یکشنبه پس از تشییع خورویی در سه محل مرکز صدا و سیمای یزد، دانشگاه علم و هنر و مجتمع مسکن مهر بافق تدفین می‌شوند.

وی تصریح کرد: تاکنون در استان یزد 162 شهید گمنام مدفون شدند و با احتساب این چهار شهید بزرگوار تعداد شهدای گمنام یزد به 166 می‌رسد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: یکی از شهدا 19 ساله است و بقایای پیکر مطهر وی در منطقه عملیاتی والفجر 4، دو شهید 19 و 20 ساله در منطقه عملیات محرم و پیکر یک شهید دیگر که 18 سال سن دارد از یکی از مناطق عملیاتی تک دشمن در سال 67 پیدا شده است.