زمان : 21 Dey 1399 - 09:41
شناسه : 163619
بازدید : 4934
۱۰ میلیارد ریال برای مرمت قدیمی‌ترین کتابخانه مهریز نیاز است ۱۰ میلیارد ریال برای مرمت قدیمی‌ترین کتابخانه مهریز نیاز است رییس اداره کتابخانه‌های عمومی مهریز با بیان اینکه برای مرمت و طرح توسعه نخستین کتابخانه عمومی شهرستان با ۴۵ سال قدمت ۱۰ میلیارد ریال بودجه نیاز است گفت: به دلیل وجود فضای قدیمی و غیراستاندارد برای علاقه‌مندان به فرهنگ مطالعه مناسب نیست .

یزدفردا: سعید قریشی شنبه‌شب در نشست برخط ( آنلاین ) با خبرنگاران شهرستان افزود: بودجه دولتی به هیچ وجه برای مرمت و توسعه کتابخانه امام هادی(ع) مهریز جوابگو نیست و برای رفع مشکل ، همکاری خیران را برای کمک به مرمت و توسعه آن خواستار شد.     

این مسوول از دیگر نیازهای گسترش فرهنگ مطالعه را ، ایجاد کتابخانه مرکزی مهریز ذکر کرد که به گفته وی در این ارتباط تاکنون با وجود تمامی پیگیری‌ها هنوز مجوزی صادر نشده است.

قریشی اظهار کرد: بودجه سالانه این اداره یک میلیارد ریال است در حالی که برای انجام طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی به خصوص برای ترویج فرهنگ مطالعه به ۶ میلیارد ریال بودجه نیاز ست .

وی یادآور شد: هم‌اکنون به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بخشی از برنامه‌های فرهنگی و ترویجی مرتبط در بخش‌های مختلف با استفاده از فضای مجازی در حوزه کتابخوانی برگزار می شود .

هم اکنون۱۵۰ هزار نسخه کتاب در موضوع‌های مختلف در کتابخانه‌های زیرپوشش این نهاد به خصوص بخش کودک و نوجوان برای استفاده و دسترسی راحت ۶ هزار عضو و سایر علاقه‌مندان موجود است.

سال گذشته یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از سوی خیران و علاقه‌مندان به فرهنگ مکتوب در شهر و روستاهای مهریز برای تامین و اهدای کتاب مورد نیاز و همکاری در ساخت و ساز و اجرای طرح‌های عمرانی هزینه شد.

برای اعضا و تمامی علاقه‌مندان به فرهنگ مطالعه و کتابخوانی ۱۲ باب کتابخانه زیرپوشش این اداره در حوزه شهری و روستاهای بخش مرکزی به مرکز اطلاع‌رسانی و کافی‌نت مناسب مجهز است.