زمان : 16 Azar 1399 - 20:19
شناسه : 162279
بازدید : 5907
فعالیت 16 مرکز نیکوکاری محله در شهرستان ابرکوه رئیس کمیته امداد شهرستان ابرکوه اعلام کرد: فعالیت 16 مرکز نیکوکاری محله در شهرستان ابرکوه رئیس کمیته امداد شهرستان ابرکوه گفت: 16 مرکز نیکوکاری محله در شهرستان برای خدمت‌رسانی به نیازمندان با کمیته امداد همکاری دارند.

یزدفردا:‌ رییس کمیته امداد شهرستان ابرکوه گفت: 16 مرکز نیکوکاری محله در شهرستان برای خدمت‌رسانی به نیازمندان با کمیته امداد همکاری دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، کاظم چاکرالحسینی بابیان اینکه بیش از 1300 نیکوکار، مجمع و تشکل با مراکز نیکوکاری همکاری دارند، گفت: مردم نوع‌دوست شهرستان ابرکوه در هشت‌ماهه نخست امسال دو میلیارد و 632 میلیون تومان به‌صورت نقد، کالا و خدمات مستقیم به نیازمندان شهرستان از طریق مراکز نیکوکاری کمک کردند.

وی افزود: کمک‌های اهدایی به مراکز نیکوکاری به‌صورت نقدی و کالا و در بخش‌های مختلفی ازجمله طرح اکرام ایتام و محسنین، اشتغال، اطعام، مسکن، درمان، زکات، کفاره، کمک‌هزینه ازدواج و جهیزیه، سبد کالا و لوازم ضروری زندگی (معیشت)، نذر و قربانی، صدقات، آزادی زندانیان، شور عاطفه‌ها و نیکوکاری، پوشاک و البسه و کمک‌های موردی بوده است.

رئیس کمیته امداد شهرستان ابرکوه با اشاره به اینکه بیش از 3900 نفر از نیازمندان از خدمات مراکز نیکوکاری شهرستان در طول این هشت ماه بهره‌مند شده‌اند، ادامه داد: 16 مرکز نیکوکاری محله در شهرستان برای خدمت‌رسانی به نیازمندان با کمیته امداد همکاری دارند.

وی تصریح کرد: برای هم‌افزائی و تعامل بیشتر بین کمیته امداد و مراکز نیکوکاری تفاهم‌نامه‌هایی در بخش‌های مختلف برای خدمت‌رسانی بیشتر به نیازمندان در حال انعقاد و اجراست.

واگذاری امور به مردم، شناسایی نیازمندان واقعی محله، شناسایی و جذب خیران محله، پیوند نیازهای محرومان محله با توانمندی‌های خیران محله، استفاده از حضور و تخصص مردم، احیای حقوق همسایگی، تقویت همبستگی‌های اجتماعی، مردمی شدن حمایت‌های اجتماعی، احیای فرهنگ انفاق، نیکوکاری و نوع‌دوستی، جمع‌آوری کمک‌های مردمی و توزیع آن بین نیازمندان و افزایش اعتماد عمومی ازجمله فواید و کارکردهای مراکز نیکوکاری محله است.