زمان : 11 Azar 1399 - 09:31
شناسه : 162100
بازدید : 2925
برگزاری گردهمایی طلاب استان یزد به صورت هفتگی برگزاری گردهمایی طلاب استان یزد به صورت هفتگی گردهمایی طلاب استان یزد به صورت هفتگی به صورت مجازی برگزار می شود.

یزدفردا: « آیت الله محمدرضا ناصری»، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، این هفته در گردهمایی مجازی طلاب و روحانیون استان یزد با اشاره به اهمیت استغفار بر اساس آیات و روایات اسلامی اظهار داشت: اکثر آیات قرآن، انبیای الهی را به استغفار توجه داده و بر اساس قرآن، خداوند امتی را که استغفار می‌کند، عذاب نمی کند.

وی عنوان کرد: استغفار باعث رزق و روزی، توجه خدا، حل مشکلات و رفع بلا می شود و روزی ۷۰ با استغفار، قلب خدا را متوجه خدا می کند.

ناصری ادامه داد: ما همواره به استغفار نیاز داریم اما اکنون در شرایطی که بلای کرونا بر کشور سایه افکنده، باید با فراگیر کردن استغفار و توکل و توسل، به ریشه کنی این بیماری امیدوار باشیم.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه استغفار باید در جامعه فراگیر شود و نیاز است در این زمینه فرهنگ سازی انجام شود، عنوان کرد: کشور ما به واسطه دشمنی صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها همواره در معرض بلا و آسیب است و امیدواریم با فراگیر شدن استغفار، خداوند متعال بلای دشمن را از سر مردم ایران رفع کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط ویژه کرونا و متوقف شدن فعالیت ائمه جماعات در مساجد و عدم برگزاری نماز جماعت اظهار داشت: ائمه جماعات مساجد اجازه ندهند این شرایط بین آنها و مردم فاصله ایجاد کند.

ناصری عنوان کرد: لازم است در کنار بحث مواسات که اکنون در محلات یزد به صورت مسجدمحور برگزار می شو، ارتباط روحانیون با مردم محله به ویژه جوانان حفظ شود و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی جلسات کم جمعیت و با رعایت فاصله اجتماعی و در فضای باز برگزار کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان اکنون از این خلأ به نفع خود استفاده می کنند و مدام در حال شبهه افکنی هستند، افزود: روحانیون باید با روشنگری و تبیین اهداف انقلاب، آرمان‌های امام و شهدا و بیان دسیسه‌های دشمنان این شبهه‌ها را پاسخ دهند.