زمان : 08 Azar 1399 - 20:10
شناسه : 162033
بازدید : 3948
سند تک برگیِ بیش از۲۷۷ هزار هکتار اراضی ملی بافق صادر شد سند تک برگیِ بیش از۲۷۷ هزار هکتار اراضی ملی بافق صادر شد رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بافق گفت: تاکنون سند تک برگ برای ۲۷۷ هزار و ۱۰۵ هکتار از عرصه‌های ملی این شهرستان صادر شده است.

یزدفردا: کمال کریمی عرصه‌های ملی شهرستان بافق را ۸۵۰ هکتار اعلام کرد و افزود: یکی از مشکلات اراضی ملی منابع طبیعی موضوع اصلاح طرح هندسی نقشه‌ها برای صدور سند اراضی ملی است.

رییس اداره  منابع طبیعی و آبخیزداری بافق اظهار کرد: از آبان ماه سال جاری(۹۹) طرح اصلاح هندسی نقشه‌ها آغاز و زمینه صدور سندهای تک برگی برای بقیه اراضی ملی توسط اداره ثبت و اسناد شهرستان بافق  فراهم شد.
این مسوول اضافه کرد: تهیه نقشه کاداستر اراضی ملی شهرستان با هدف تبدیل و اخذ اسناد تک برگی اراضی ملی، تثبیت مالکیت دولت، مشخص شدن مستثنیات مردم، تقویت مدیریت و نظارت بر اراضی ملی، جلوگیری و پیشگیری از زمین خواری، شناسایی و برخورد قانونی با متجاوزان اراضی ملی و دولتی و پاسخگویی دقیق و به موقع به استعلامات صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: کاداستر آن نوع نقشه‌برداری است که ارزش حقوقی داشته باشد و بتوان بر اساس مرزهای آن، سند مالکیت صادر کرد و منبع اصلی داده‌ها در اختلافات و دعاوی بین مالکان زمین است.
 کریمی  با بیان اینکه آبان ماه امسال ۱۰ هکتار از اراضی ملی در روستای جزستان بافق رفع تصرف و از دست متصرفان عدوانی خارج شد تصریح کرد: با اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی، از ضایع شدن حقوق مردم جلوگیری می‌شود.