زمان : 17 Aban 1399 - 15:17
شناسه : 161780
بازدید : 5987
حضورناظر ذبح شرعی در کشتارگاه ها الزامی است دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خاتم: حضورناظر ذبح شرعی در کشتارگاه ها الزامی است دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خاتم گفت: در راستای حفظ و صیانت ازحقوق عامه و اطمینان مردم از حلال بودن گوشت مصرفی، حضور ناظر ذبح شرعی در کشتارگاه های دام و طیور الزامی است.

یزدفردا: سید جمال الدین طباطبایی در حاشیه بازدید از کشتارگاه شهرستان خاتم در معیت امام جمعه موقت این شهرستان بیان داشت: كشتار بدون نظارت و غيراصولي مخاطره آميز بوده و مي تواند منجر به بروز بيماري هاي مشترك و به خطر افتادن سلامت افراد شود و به همین منظور باید بررسی های لازم در خصوص ذبح شرعی، رعایت پروتکل های بهداشتی و تائیدیه دامپزشکی صورت پذیرد.

این مقام قضایی ضمن تاکید بر عرضه گوشت سالم و با کیفیت اظهار داشت: نقش دادستانی و مراکز ذینفع در این خصوص حایز اهمیت بوده و می‌تواند به ارتقای بهداشت گوشت، سلامت غذایی و همچنین افزایش بهره‌وری کشتارگاه کمک کند.

طباطبایی تصریح کرد: دادستانی در صورت مشاهده هرگونه تخلف که سلامت عمومی مردم بخصوص در این ایام درگیری با ویروس کرونا را تهدید نماید با خاطیان در این زمینه برابر با قانون برخورد قاطع قانونی خواهد نمود.

شایان ذکر است در این بازدید امام جمعه موقت شهرستان خاتم حجه الاسلام نبوی زاده نیزبرخی از احکام ذبح شرعی رابرای قصاب های کشتار گاه یاد آور شد.