زمان : 25 Mehr 1399 - 14:06
شناسه : 160989
بازدید : 3687
باور کنید معلولین نیاز به ترحم ندارند رئیس بهزیستی میبد: باور کنید معلولین نیاز به ترحم ندارند رئیس بهزیستی شهرستان میبد اشتغال و مناسب سازی اماکن عمومی را مهمترین مشکلات روشندلان خواند و تاکید کرد: مسئولان باور کنند که معلولین از جمله نابینایان نیاز به ترحم ندارند.

یزدفردا: «سیدمحسن فلاح» بیان کرد: 300 کم‌ بینا و نابینا در شهرستان میبد تحت پوشش بهزیستی هستند و از خدمات توان‌بخشی و حمایتی این سازمان استفاده می‌کنند.

وی گفت: پرداخت کمک هزینه های خدمات توانبخشی، توان پزشکی، تحصیلی،پرستاری معلولین نخاعی، ایاب و ذهاب معلولین، ویزیت در منزل و طرح مراقبین از خدمات مستمر بهزیستی در این حوزه است.

فلاح در مورد خدمات توان پزشکی بهزیستی شهرستان نیز اظهار کرد: در زمینه توان پزشکی، خدماتی از قبیل فیزیوتراپی، کاردرمانی،بینایی سنجی، گفتاردرمانی، پیگیری امور مربوط به مناسب سازی اماکن عمومی به معلولان شهرستان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به این که یک کتابخانه در کتابخانه مرکزی شهرستان میبد مخصوص نابینایان وجود دارد، عنوان کرد: سطح سواد نابینایان در شهرستان میبد نسبتاً خوب است و در حال حاضر نابینایان از مقطع تحصیلی ابتدایی تا دکترا را تحت پوشش‌داریم که چند نفر از آن‌ها در رشته ترتیل، حفظ و قرائت قرآن کریم نیز حائز رتبه برتر کشوری شده‌اند.

وی با تأکید بر این که عمده مسائل و مشکلات معلولین مسئله اشتغال و توانمندسازی و باور نداشتن معلولین توسط آحاد جامعه است، عنوان کرد: متأسفانه مثل سالهای قبل  بی‌توجهی یا کم‌ توجهی ادارات، نهادها، کارخانه‌ها و شرکت‌ها در بکارگیری  این قشر مشکلات فراوانی را در جهت اشتغال آنان به وجود آورده و این مسئله آینده آن‌ها را به خطر انداخته است.

رئیس بهزیستی میبد خاطرنشان کرد: نماد جامعه باید توجه به  مسائل و مطالبات نابینایان باشد و تلاش شود با بهره گیری از تمام ظرفیت‌های سازمانی حرکت‌های موثری در راستای ارتقای فرهنگ عمومی نسبت بعه توانمندی‌های افراد نابینا و کم بینا و تقویت پایگاه‌ها و مشارکت اجتماعی آنها صورت گیرد.

وی اشتغال و مناسب سازی اماکن عمومی را مهمترین مشکلات روشندلان برشمرد و با بیان اینکه معلولیت محدودیت نیست، عنوان کرد:مسئولین این باور را داشته باشند که معلولین از جمله نابینایان نیاز به ترحم ندارند و در امر اشتغال این عزیزان همه مسئولین باید همکاری لازم را داشته باشند.

فلاح در پایان همچنین بر انجام  مشاوره و  آزمایشات ژنتیک جهت خانواده هایی که دارای فرد معلولی که معلولیت آنها منشاء ژنتیکی دارد، با هماهنگی حوزه توانبخشی و پیشگیری  بهزیستی میبد تاکید کرد.