زمان : 25 Mehr 1399 - 10:23
شناسه : 160984
بازدید : 3679
محدودیت‌های کرونایی در استان یزد تمدید شد ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا: محدودیت‌های کرونایی در استان یزد تمدید شد در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا بر تمدید محدودیت‌های کرونایی در استان به مدت یک هفته دیگر تأکید شد.

یزدفردا: بر اساس تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا همه فعالیت‌های حضوری مدارس و آموزشگاه‌ها در هفته آینده تعطیل بوده و برگزاری هرگونه تجمع، مراسم و همایش ممنوع خواهد بود.

ممنوع بودن پذیرش بیماران غیربومی در یزد، افزایش نظارت‌ها بر اصناف، حل مشکل کمبود دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان‌ها با کمک خیران و مشارکت واحد‌های صنعتی، راه اندازی استودیو سلامت در صداوسیمای یزد و تاکید بر استمرار فعالیت واحد‌های تولید ماسک در استان از دیگر مصوبات این نشست بود.

همچنین در این جلسه مقرر شد که اطلاع رسانی دقیق به مردم صورت گیرد، ورودی‌های یزد کنترل شود، مشارکت خیران افزایش یابد، وضعیت بیمه دارو‌ها بهبود یافته، مشکل تبدیل وضعیت پرستاران و کمبود مالی بیمارستان‌ها حل شده و از توان نیرو‌های جهادی حداکثر استفاده شود.

میرمحمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در این نشست گفت: شرایط کرونا در استان در وضعیت مناسبی قرار ندارد، بالاترین آمار‌های شیوع کرونا در کشور را داریم و ظرفیت بیمارستان‌های استان در حال تکمیل شدن است.


استاندار یزد نیز بر اجرای برنامه دورکاری در ادارات تاکید کرد و افزود: فعالیت کلیه اصناف به جز گروه یک تا ساعت ۲۰ است و پارک‌ها و تفرجگاه‌های استان و مناطق ییلاقی نیز طی هفته آینده تعطیل و ورود به آن‌ها ممنوع خواهد بود.

طالبی بر لزوم رعایت نکات بهداشتی در همه مکان‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: گزارش‌های رسیده درباره آزمایشگاه خاتم الانبیا نشان دهنده بی توجهی این مرکز به اصول بهداشتی و در صورت ادامه روند کنونی پلمب خواهد شد.

جوکار و میرمحمدی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی هم نکاتی برای بهبود وضعیت کرونایی در استان مطرح کردند.