استاندار یزد با طرح این سوال که "اگر واحدی درامد نداشته باشد آیا اداره کل مالیات میتواند از او مالیات اخذ کند؟" خاطر نشان ساخت: اصل موضوع،ایجاد درامد است و درامد را کسانی که کار تولیدی کرده و اشتغال زایی و تولید سرمایه می کنند ایجاد خواهند کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، " سید محمد میرمحمدی" روز یکشنبه 16 تیرماه در دیدار با مدیر کل امور مالیاتی استان و روسای ادارات این مجموعه در شهرستانها که در سالن زنده یاد حمیدیا برگزار شد، ضمن تشکر از اقدامات انجام گرفته و گزارش عملکرد مثبت ارائه شده، در خصوص موضوع قطع وابستگی به درامدهای نفتی در کشور خاطر نشان نمود: سیاستهای کلی برای قطع وابستگی به درامدهای نفتی به این معنی نیست که درامدهای نفتی را قطع و درامدهای مالیاتی را افزایش دهیم چرا که این امر، ذهینت درستی نیست. درواقع سیاستهای کلی نظام در امر قطع وابستگی به درامدهای نفتی، بدین معنی است که باید محیط کسب و کار را توسعه دهیم و فعالیتهای متعددی را جایگزین کنیم که درامدزا باشد و درامدهای جدید جایگزین درامدهای نفتی شود. در غیر اینصورت اسباب تعطیلی درامدهای موجود نیز ایجاد خواهد شد.
وی با طرح این سوال که "اگر واحدی درامد نداشته باشد آیا اداره کل مالیات میتواند از او مالیات اخذ کند؟" خاطر نشان ساخت: اصل موضوع،ایجاد درامد است و درامد را کسانی که کار تولیدی کرده و اشتغال زایی و تولید سرمایه می کنند ایجاد خواهند کرد.
میرمحمدی در ادامه به کشورهایی اشاره نمود که بدون درامد نفتی چرخه اقتصادی خود را به خوبی اداره میکنند و افزود: این کشورها تنها با ایجاد کار و اشتغال و تولید و انواع فعالیتهای تجاری و بازرگانی و فناوری و مجموعه مباحثی که ایجاد درامد می کند چرخه اقتصادی خود را میچرخانند و آنگاه که درامد ایجاد شد، رقم مالیاتی ماخوذه از این منابع درامدی نیز قابل توجه خواهد بود.
عالی ترین مقام اجرایی استان تصریح کرد: باید سیاست کلی را افزایش ارزش افزوده در کالاهای تولیدی قرار دهیم و همچنین فناوری را برای دستیابی به این سطح از ارزش افزوده به کار گیریم و برای افزایش درامدهای مالیاتی، ضمن ایجاد اشتغال، سطح درامد جامعه را افزایش داده و آنگاه به اخذ مالیات متناسب با این درامد پرداخت.
وی ارائه خدمات مشاوره ای از سوی اداره کل امور مالیاتی استان به تولیدکنندگان و صنعتگران را کار ارزشمندی دانست و این امر را کمک به افراد برای آشنا شدن با قوانین و مقررات و ضوابط و ایجاد حس اعتماد در آنها ذکر کرد و گفت: در زمینه اعتماد سازی هر چه بیشتر کار کنید، انجام امور راحت تر است.
میرمحمدی سپس با اشاره به تشکیل هیتهای حل اختلاف مالیاتی، افزود: ترکیب این هیئت بسیار مهم است چرا که در مکانی که افراد باید از حق خود دفاع کنند، اکثریت و اقلیتی نباید باشد تا گرایش به سمت خاصی احساس نشود.
استاندار یزد در ادامه بحث اطلاع رسانی به مردم در خصوص فعالیتها و ضوابط مالیاتی را بسیار مناسب دانست و آگاهی دادن به مردم و آشنا کردن آنها به قوائد و مقررات را سبب تسهیل امور مالیاتی ذکر کرد.
میرمحمدی قسط بندی پرداخت مالیات بدهکاران را نیز قدم مثبتی در راه کمک به واحدهای تولیدی دانست و افزود: باید در این خصوص شرایط اقتصادی را مد نظر قرار داد. در شرایط اقتصادی مناسب باید مالیات به موقع اخذ شود ولی پاره ای اوقات شرایط اقتصادی ایجاب می کند که به کمک تولید کننده بشتابیم و یکی از مساعدتها این است که در شرایطی که واحدی نقدینگی پایینی دارد نباید از نقدینگی آن به بهانه اخذ مالیات کسر نمود و در کار تولید آن خللی ایجاد کرد.
استاندار خاطر نشان کرد: در مواردی که قانون اجازه انجام چنین اموری را نمی دهد، باید این امر را به مسئولین بالاتر و مراکز تصمیم گیر در قالب یک پیشنهاد جهت حل مشکل ارائه نمود چرا که منبع درامد یک واحد تولیدی باید حفظ و تقویت شود تا بتواند درامد مالیاتی داشته باشد.
میرمحمدی در خصوص صدور اظهار نامه مالیاتی علی الراس برای برخی مودیان مالیاتی نیز افزود: باید در این خصوص بر اساس واقعیتها و اخذ مالیاتهای قبلی، رقم متناسبی را در نظر گرفت تا موجب بی اعتمادی افراد نشود و دقت بیشتری در این خصوص صورت گیرد تا به مردم لطمه نخورد چرا که اگر تولید کنندگان ، تجار و همه کسانیکه طرف مالیاتی شما هستند، احساس کنند که عزیز شما بوده و فعالیت شما وابسته به وجود آنها است، نقشی برای خود در این فرایند قائل می شوند و با شما هماهنگ ترخواهند بود.
استاندار افزود: روابط دوستانه و تعاملی در اخذ مالیات بسیار کمک خواهد کرد و در این مسیر باید با محبت تولید کنندگان را مجاب نمود که حداقل مالیات در چارچوب قانون از آنها اخذ خواهد شد و در این فرایند حالت قدرتمدارانه جوابگو نیست بلکه باید با ارتباط و تعامل این فرایند صورت گیرد.
وی اداره کشور را بر مبنای خواست و اراده مردم دانست و افزود: اصل مباحث در همه زمینه ها مردم هستند و باید با مردم تعامل سازنده داشت چرا که اگر با مردم رفتار مناسبی داشته باشیم بدین معنی است که دوام و قوام نظام خلل ناپذیر است و این امر باید در همه سازمانها و بخشها رعایت شود.
میرمحمدی در پایان خاطر نشان ساخت: اگرعدم امکان پرداخت مالیات یا پرداخت اقساط بانکی سبب شود که واحدهای مختلف تولیدی به بن بست بخورند کاری جز کاهش تولید، افزایش نرخ بیکاری و در نهایت کاهش درامد مالیاتی صورت نگرفته است و همواره باید این امر مد نظر باشد که در آمد مالیاتی فرع بر درآمد و تولید است و باید اصل درآمد واحدهای تولیدی را تقویت نمود.
در ابتدای این دیدار بابایی معاون برنامه ریزی استاندار یزد در سخنانی کوتاه، عملکرد اداره کل امور مالیاتی استان را مثبت ارزیابی کرد و با اشاره به ارتباط گسترده این اداره کل با مردم خاطر نشان نمود: همانگونه که استانداری شنونده همه صداهاست و افراد مختلف باید بتوانند مشکلات خود را به استانداری منعکس کنند، شما نیز باید به زیباترین وجه ممکن پذیرای مردم در ادارات بوده و از آنجا که اداره مالیات محل مراجعه افراد گوناگون است، باید خدمتگزار مردم باشید و رعایت حرمت افراد را بنمایید.

گفتنی است در ابتدای این دیدار، " نوربخش" مدیر کل امور مالیاتی استان نیز به بیان گزارشی از اقدامات انجام گرفته از سوی این سازمان در سال گذشته و سالجاری پرداخت.

 

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

 

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

 

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا