یزدفردا: رئیس شورای اسلامی شهر یزد در مراسم بهره برداری از خط پردازش ۳۰۰ تنی پسماند خانگی و رونمایی از دو دستگاه سمی تریلر پیشرفته گفت: هرچه زباله ها بیشتر جمع آوری و بازيافت شود، شهری تمیز تر و زیبا تر خواهیم داشت.

به گزارش یزدفردا: سیفی ادامه داد: برای بازیافت بیشتر و تخصصی تر مقدمات، تجهیزات و تأسيساتی باید فراهم شود تا به صورت کامل بازیافت صورت پذیرد و حالا با راه اندازی خط پردازش ۳۰۰تنی پسماند خانگی این کار بیش از پیش و به صورت تخصصی صورت میگیرد. 

به گفته وی شهرداری یزد از سال های گذشته به دنبال چنین دستگاه پردازشی بوده است و اکنون جدید ترین و مدرن ترین تجهیزات دستگاه پردازش بهره با هزینه بالغ بر ۲۶ میلیارد، بهره برداری شد. 

رئیس شورای شهر تاکید کرد: همچنین اعتباری برای تفکیک‌ زباله های تر و تبدیل به کود نیاز است. وی می گوید: با با بهره برداری این دستگاه، بیش از ۷۰ درصد زباله ها به محیط زیست برمیگردد و مجددا استفاده می شود.  

سیفی از تمام افرادی که در راه اندازی این کارخانه فعالیت داشته اند به خصوص شهردار و اعضای شورای شهر تقدیر و تشکر و گفت: شورای اسلامی شهر یزد نیز در ادامه این مسیر که نیازمند اعتبار، برنامه ریزی و خرید تجهیزات است همکاری و همیاری لازم را دارد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا