جعفری، مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به همراه عزیزی، رئیس مرکز تحقیقات مواد معدنی یزد با هدف آشنایی با فعالیت های مرکز توسعه فناوری های معدنی، با مسئولین این مرکز دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش یزدفردا: شکوهی، معاون فناوری و نوآوری پارک در این نشست با بیان اینکه ما به صورت مرتب اکوسیستم های حوزه معدن را رصد می کنیم، گفت: این صنعت نیازمند سرمایه گذاری کلان است و یکی از کارهای مهم مرکز توسعه فناوری های معدنی این است که هزینه پژوهش ها را درقالب سرمایه گذاری روی شرکت ها وارد می کندو شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران نیز می تواند در این زمینه سرمایه گذاری کند.

میرحسینی، مدیر مرکز توسعه فناوری های معدنی در این دیدار در تشریح تاریخچه این مرکز، گفت: فعالیت خود را از سال ۱۳۹۰ با دو نفر در قالب شرکت بیستون آغاز کردیم و حالا ۱۷۰ نفر در قالب 8 شرکت در زمینه تولید محصول و انتقال تکنولوژی حوزه معدنی فعال هستیم و از حدود 8 ماه پیش در قالب مرکز توسعه فناوری های معدنی فعالیت می کنیم.

وی با اشاره به تولید 7 محصول برای اولین بار در ایران، توسط این مجموعه، گفت: سیستم مانیتورینگ دیسپچینگ یکی از این محصولات است که در سال 94 به بهره برداری رسید.

میرحسینی ضمن قدردانی از زحمات و حمایت های پارک علم و فناوری یزد برای ایجاد این مرکز ، گفت: برای راه اندازی مرکز توسعه فناوری های معدنی زحمات زیادی کشیده شده است که از آن جمله می توان به رایزنی پارک برای در اختیار گذاشتن فضا و اعطای تسهیلات اشاره نمود.

وی چارت کلی مرکز توسعه را متشکل از بخش هایی مانند نوآوری و خلاقیت (برای کمک به تحقیق و توسعه فرایندهای تکمیلی شرکتها)، فروش محصولات شرکتها، مشارکت در جذب منابع و ارتباط با سرمایه گذاران مختلف، واحد پشتیبانی و عمرانی و برنامه‌ریزی دانست و گفت: با توجه به پتانسیل های مرکز و همچنین استان یزد، می توانیم با حمایت شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، کلینیک معدنی ایران متشکل از دپارتمانهای تخصصی برای مشاوره به معدن داران کم تجربه را ایجاد کنیم.

وی افزود: طرح ها و ایده هایی در حوزه فناوری های معدنی داریم که در صورت سرمایه گذاری می تواند اتفاقات خوبی را در این حوزه رقم بزند.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با اشاره به حمایت این شرکت از ایده ها و طرح های نو و بدیع در حوزه فناوری های معدنی، گفت: شرکت های دانش بنیانی که برای اولین بار محصولی را در حوزه های معدنی و انرژی تولید کنند، حمایت های بسیار خوبی را دریافت خواهند کرد.

وی با اشاره به وجود منابعی برای پروژه های تحقیقاتی در سامانه ساتا، گفت: می توانید از این منابع برای طرح های پژوهشی خود استفاده کنید.

وی افزود: ما الزامات قانونی داریم اما اگر طرحی توجیه علمی داشته باشد امکانات و سرمایه را در اختیار صاحبان آن قرار خواهیم داد.

در این نشست مقرر شد ارتباطات دو سویه برای استفاده از پتانسیل های طرفین ادامه یابد.










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا