در بازدید دی ماه ۱۴۰۰مسئولان پارک علم و فناوری یزد از مجموعه مس رفسنجان، تفاهم نامه همکاری میان امور نوآوری و کسب و کار نوین مجتمع مس و پارک به امضای مدیران دو مجموعه رسید.

به گزارش یزدفردا: دکتر لطفی، رئیس پارک پیش از امضای این تفاهم نامه، یکی از خدمات مهم پارک‌های علم و فناوری را شبکه‌سازی و ارتباط با سایر حوزه‌های علم و فناوری در استان و کشور و تشکیل میز ارتباط با صنایع بزرگ کشور دانست و گفت:صنایع بزرگ کشور به قطعات و خدماتی نیاز دارند که در شرایط تحریم، واردات آنها با مشکل مواجه است؛ بنابراین، برای آنکه این قطعات در داخل به تولید برسد، باید از ایده پردازی و دانش فنی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور استفاده کرد.

لطفی با اشاره به انجام بازدیدهای متقابل مجموعه پارک علم و فناوری یزد و مجتمع مس سرچشمه طی دو ماه اخیر، گفت: برآن شدیم تا یک تفاهم‌نامه همکاری در زمینه‌های مختلف اعم از معدن، کشاورزی، انرژی و آب منعقد کنیم.

وی ادامه داد: بازدید از معادن مس، برگزاری رویدادها، اعلام نیازهای فناورانه حوزه مس و شرکت‌های مختلف پارک علم‌ و فناوری یزد و نیز پذیرش تیم‌‌ها به صورت‌ مشترک‌، از زمینه‌های این توافق است.

دکتر لطفی با بیان اینکه تعدادی از شرکتهای فناور و تیم‌ ایده ها در یزد نیاز به حمایت و استفاده از ظرفیت‌‌های مجموعه مس رفسنجان‌ دارند، گفت: برای رفع برخی مشکلات در رفسنجان، نیاز است‌ از ظرفیت پارک علم‌ و فناوری یزد استفاده شود که ما با تمام توان آماده همکاری هستیم.

وی تصریح کرد: یک شورای راهبردی با حضور نمایندگان‌ دوطرف تشکیل و درباره نحوه‌ و زمینه همکاری‌های لازم‌، تصمیمات‌ موثری گرفته خواهد شد.

مدیر امور نوآوری و کسب‌وکار نوین مجتمع مس سرچشمه رفسنجان نیز در هنگام امضای این تفاهم‌نامه گفت: طی بازدیدی که از پارک علم و فناوری یزد داشتیم، پیشنهاد دادیم مسئولان این پارک از مجتمع مس سرچشمه رفسنجان بازدید کنند.

دکتر سیدمحمدرضا جندقی ادامه داد: در همین راستا، پس از انجام بازدید تصمیم گرفتیم تفاهم‌نامه‌ای نوشته شود تا براساس آن، برخی چالش‌های صنعت مس، مشکلات کم‌آبی در منطقه رفسنجان و چالش‌های بخش کشاورزی و… به‌عنوان زمینه‌های همکاری دوطرف تعریف شود.

مدیر امور نوآوری مجتمع مس سرچشمه رفسنجان ابراز امیدواری کرد با امضای این تفاهم نامه، همکاری تنگاتنگی در زمینه تبادل اطلاعات و فناوری با استان یزد داشته باشیم.

جندقی افزود: تصمیم داریم از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه‌های مختلف، ازجمله در بحث هوشمندسازی معدن استفاده کرده و آنچه را که در این زمینه مورد نیاز مس سرچشمه است، محقق کنیم.

در این بازدید، رئیس پارک علم و فناوری یزد به همراه شکوهی، معاون فناوری و نوآوری پارک و معتمدزاده، مدیر دفتر ارتباط با صنعت پارک از معدن سرچشمه، تعمیرگاه معدن، تغلیظ، آسیاب‌ها، پروژه فلوتاسیون، امور ذوب و تکنولوژی فلش، امور پالایشگاه و همچنین امور آموزش مجموعه مس رفسنجان بازدید کردند.










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا