برخی طرح‌های بلاتکلیف شهرستان مروست با دستور استاندار و اختصاص اعتبارات لازم تعیین تکلیف شد تا با راه اندازی هم موجب آبادانی و توسعه این شهر شود و هم زمینه اشتغال تعدادی از مردم را فراهم کند.

به گزارش یزدفردااستاندار یزد در حاشیه سفر به شهرستان‌های استان راهی شهرستان نوپای مروست شد تا ضمن دیدار و گفتگو با مسئولان و مردم این شهر مسایل و مشکلات این شهر را نیز بررسی کند.

برخی طرح‌های بلاتکلیف شهرستان مروست نیز با دستور استاندار و اختصاص اعتبارات لازم تعیین تکلیف شد تا با راه اندازی هم موجب آبادانی و توسعه این شهر شود و هم زمینه اشتغال تعدادی از مردم را فراهم کند.

از جمله این طرح ها می توان به مجتمع فرهنگی هنری این شهر اشاره کرد که از سال ۹۲ شروع شده و هم چنان در حال ساخت است، این طرح ۷۰ درصد پیشرفت دارد و امسال قرار شده با اختصاص بالغ بر هفت میلیارد تومان از اعتبارات ملی و استانی به بهره برداری برسد.

واحد صنعتی کربن فعال مروست نیز دیگر طرح به زمین مانده این شهر بود که با اختصاص سه میلیارد تومان از تسهیلات بانکی و آورده سرمایه گذار در دهه مبارک فجر به بهره برداری خواهد رسید.

استاندار در بازدید از این طرح گفت: با توجه به تاخیر در اجرای این طرح در صورتی که تا دهه فجر امسال به بهره برداری نرسد خلع ید شده و به سرمایه گذار دیگری واگذار شود.

مرکز دیالیز و اورژانس این شهر نیز با دستور استاندار در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

جایگاه سوخت سی ان جی مروست نیز که به دلایل مشکلات پیمانکاری دو الی سه هفته‌ای است که تعطیل شده دیروز با دستور استاندار بازگشایی شد.

قنات نفس القریه مروست نیز با تامین اعتبار لازم امسال مرمت و لایروبی خواهد شد.

همچنین نیروگاه خورشیدی چهار مگاواتی مروست با اختصاص تسهیلات لازم تا پایان امسال بهره برداری و وارد مدار خواهد شد.

اما از این طرح‌های مهم و اثر گذار برای این شهر که بگذریم استاندار به دیدار مردم روستا‌های مروست هم رفت.

از جمله در ترکان و هراورجان، چنار ناز و مبارکه با مردم دیدار کرد و بصورت چهره به چهره با آنان گفتگو کرد و مسایل و مشکلاتشان را در حوزه‌های مختلف بررسی کرد.

مشکل واگذاری زمین مسکونی، توسعه مراکز درمانی، آبرسانی و تامین آب کشاورزی و شرب، لایروبی قنوات، صدور اسناد مالکیت مسکونی، و احداث مراکز ورزشی از جمله این درخواست‌های مردمی بود.

استاندار همچنین دستور داد برای بررسی و حل مشکلات مردم مروست در حوزه‌های مختلف به خصوص بهداشت و درمان ،بنیاد مسکن، تامین اجتماعی، راه و شهرسازی، آبرسانی و دیگر موضوعات نشستی در مرکز استان با حضور مسئولان این دستگاه‌ها برکزار و مشکلات مردم بررسی و مرتفع شود.

استاندار در حاشیه این سفر به زیارت قبور مطهر شهدا و خانواده شهدا‌ی این شهر نیز رفت و با حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه این شهر دیدار کرد.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا