مشاور وزیر بهداشت گفت: در زمینه تبیین فرهنگ ایثار و معرفی قهرمانان جنگ کم‌کاری کرده ایم در حالی که اگر این قهرمانان متعلق به جهان غرب بودند برای هر کدام از آنها یک کتاب نوشته شده بود.

به گزارش یزدفردا: سیدمحمد پورحسینی، صبح پنجشنبه در هفتمین کنگره بزرگداشت شهدای جامعه پزشکی یزد با ذکر خاطراتی از دوران دفاع مقدس و فرماندهی نیروهای یزد در برخی عملیات‌ها اظهار داشت: دوران دفاع مقدس قهرمانانی را به جهان معرفی کرد که امروز جهان غرب و استکبار جهانی از ذکر نام آنها واهمه دارد.

وی با بیان اینکه تکیه ما همواره بر خودباوری و استفاده از توانمندی‌های داخلی بوده است، افزود: کشور ما هم در دوران دفاع مقدس و هم در زمان حاضر، به رغم تمام مشکلاتی که در فشارهای تحریم داست، به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته که مصداق آن، ساخت واکسن در شرایط سخت تحریم و کرونا است.

مشاور وزیر بهداشت عنوان کرد: در جبهه‌های ما بهنام محمدی‌ها و شهید فهمیده‌ها رشد کردند و ما امروز وارث فرهنگ ایثارگری و غیرتمندی این شهدا هستیم اما به رغم تمام زحماتی که کشیده شده در مورد فرهنگ جبهه و شهادت عقب هستیم و در این عرصه باید بیشتر کار کنیم و دستاوردهای آن دوران را بیشتر برای نسل امروز بیان کنیم.

پورحسینی با تاکید بر اینکه زندگی هر یک از شهدا می‌تواند یک فیلم نامه و کتاب باشد، گفت: اگر این قهرمانان در اختیار غرب بودند برای هر یک از آنها دنیا را خبردار می‌کردند ولی ما کم کاری کردیم.

وی با اشاره به اینکه امروز استراتژی ما از مرزهای کشور عبور کرده و تا عمق خاورمیانه و غرب آسیا پیش رفته بنابراین باید پاسدار این فرهنگ باشیم و برای تبیین و به تصویر کشیدن ایثارگری‌ها و دستاوردهای دوران دفاع مقدس تلاش جدی کنیم.

در این مراسم از خانواده های شهدای مدافع سلامت استان یزد تجلیل شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا