مدیرعامل شرکت برق منطقه‌‌ای یزد ضمن بیان اینکه ۷۵ درصد برق استان یزد در حوزه صنعت مصرف می‌شود، احداث نیروگاه‌های خود تامین توسط صنایع کوچک و بزرگ استان را راهی برای گذر از چالش‌های پیک بار تابستان سال آینده عنوان کرد.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد: ابوالفضل اسدی با اشاره به این که صنعت برق استان جهت تامین انرژی فصول مختلف سال با چالش‌هایی از جمله کمبود آب و برق در تابستان و کمبود سوخت در زمستان روبرو است، تصریح کرد: شرکت برق منطقه‌‌ای یزد طرح خلاقانه «مدیریت توامان عرضه و تقاضا» را جهت عبور از این چالش‌ها و جلوگیری از اعمال خاموشی به مردم و صنایع در نظر گرفته است.

وی ضمن پیشنهاد ایجاد نیروگاه‌های خود تامین توسط صنایع کوچک و بزرگ به عنوان راهی برای تامین برق مطمئن این صنایع در ایام پیش رو خاطرنشان کرد: این پیشنهاد در راستای مسئولیت اجتماعی صنایع به آن‌ها ارائه شده و با انجام این امر، گامی موثر در تولید نیروی برق در کوتاه مدت و بلند مدت برداشته شده و صرفه جویی در هزینه‌های عمومی، کاهش زمان راه‌اندازی و تداوم فعالیت در شرایط اضطراری کمبود برق را در بر خواهد داشت.

احمد کردستانی معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌‌ای یزد نیز در تشریح فرایند اخذ مجوز نیروگاه خودتامین تصریح کرد: شرکت برق منطقه‌‌ای یزد جهت همکاری و پیگیری رفع موانع احداث نیروگاه‌های خودتامین توسط صنایع آمادگی داشته و صنایع استان می‌توانند ضمن ثبت نام در سامانه خدمات الکترونیک مولد‌های مقیاس کوچک به نشانی www.iranchp.moe.gov.ir، موافقت نامه احداث نیروگاه خودتامین را دریافت کرده و پس از اخذ سایر مجوز‌های مورد نیاز از جمله تاییدیه فنی مولد، مجوز محیط زیست و مجوز تامین سوخت، پروانه احداث نیروگاه خود را دریافت و نیروگاه را احداث و بهره برداری کنند.

وی در تشریح مزایا و تسهیلات در نظر گرفته شده برای احداث نیروگاه‌های خودتامین توسط صنایع، خاطرنشان کرد: معافیت گمرکی واردات مولد‌ها با شرایط تعیین شده، امکان فروش برق مازاد با قیمت مناسب و امکان تامین انرژی مورد نیاز صنعت به صورت خود تامین به جای کاهش بار در زمان مدیریت بار، برخی از مزایای احداث نیروگاه خودتامین توسط صنایع خواهد بود.

گفتنی است مدیران صنایع بزرگ استان در نشست با مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد، ضمن اعلام آمادگی جهت احداث و بهره برداری سریع از واحد های نیروگاهی جدید، موانع احداث نیروگاه های خودتامین صنایع را مطرح کرده و از شرکت برق منطقه ای یزد، تسهیل شرایط و رفع موانع احداث نیروگاه های خودتامین را خواستار شدند.

گفتنی است شرکت برق منطقه ای یزد به عنوان اولین شرکت برق منطقه ای کشور، جلسات متعددی با حضور مقامات استانی برای جلب مشارکت صنایع در احداث نیروگاه خود تامین برگزار کرده که در این جلسات، ضمن طرح چالش‌های اصلی صنایع برای احداث نیروگاه خودتامین، جلب همکاری سازمان‌های مرتبط در تسهیل احداث نیروگاه‌های خود تامین، مصوب شد. همچنین احداث نیروگاه خودتامین توسط صنایع بزرگ استان با ظرفیت 220 مگاوات تا سال آینده تصویب شده و تعدادی از صنایع استان، بررسی و احداث نیروگاه خود تامین را در دستور کار خود قرار داده اند.

 










  • نویسنده : روابط عمومی شرکت برق منطقه ای یزد
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا