طرح پویش اهدای خون از هفته دفاع مقدس تا هفته بسیج با حضور بسیجیان در مراکز اهدای خون برگزار خواهد شد و در صورت استقبال تا ۲۲ بهمن ادامه می‌یابد.

به گزارش یزدفردا: نقی تقوائی در دیدار با جانشین فرماندهی سپاه الغدیر استان گفت: در سال گذشته طرح چهار هزار اهدای خون و پلاسما به یاد چهار هزار شهید استان که در کنگره ملی بزرگداشت شهدای استان یزد برگزار شد تجربه و استقبال خوبی از اهدای خون بود.

وی افزود: با همین رویه و با مشارکت سپاه، پایگاه‌های مقاومت بسیج، بسیج جامعه پزشکی و بسیج جامعه زنان استان، بحث اهدای خون از هفته دفاع مقدس تا هفته بسیج برگزار خواهد شد و طی آن هر روز یکی از پایگاه‌های مقاومت بسیج با هماهنگی اداره کل انتقال خون استان برای نجات جان همنوع در مراکز اهدای خون حضور می‌یابند.

تقوائی میزان متوسط اهدای خون در یزد را نسبت به میانگین کشور بالاتر دانست و تصریح کرد: استان یزد یکی از ادارات برتر در حوزه اهدای خون است و در برخی شاخص‌ها مثل میزان اهدای خون بانوان نسبت با آمار کشوری فاصله داریم.

مدیرکل انتقال خون استان گفت: بانوان با این باور که کم خون هستند، از مشارکت در اهدای خون خودداری می‌کنند، اما آمار‌ها نشان داد ۷۰ درصد از بانوانی که به مراکز اهدای خون استان مراجعه می کنند، توانایی اهدای خون را دارند.

سرهنگ حسین زارع کمالی هم گفت: در بسیج ظرفیت‌های بسیاری نهفته است که در سال‌های اخیر می‌توان نمونه‌های آن را به صورت گروه‌های جهادی مشاهده کرد و امید داریم با همت و پشتکار مردم و بسیج در این طرح به یاد چهار هزار شهید استان چهار هزار واحد خون، پلاسما و پلاکت اهدا کنیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا