مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد از ویزیت رایگان بیش از ۷۰۰ نفر در شهرستان دلگان استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش یزدفردامحسن حرازی زاده گفت: تیم درمانی و پزشکی هلال احمر استان یزد با همکاری بسیج جامعه پزشکی متشکل از متخصصین اطفال، عفونی، زنان و زایمان، داخلی و پزشک عمومی، روانشناس، ماما، جراح و تعدادی از اعضای داوطلب و امدادگر به منظور ارائه خدمات بشردوستانه به صورت کاملا داوطلبانه در شهرستان دلگان و اجرای طرح نذر آب ۴ حضور داشتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد افزود: تیم پزشکی هلال احمر یزد در پایان روز دوم و فعالیت خود در مجموع بیش از ۷۰۰ نفر از مردم شهرستان دلگان را به صورت رایگان ویزیت نمودند.

حرازی زاده گفت: در راستای فعالیت این کاروان، ۳ هزار نفر در شهرستان دلگان و روستا‌های اطراف از خدمات درمانی، بهداشتی، آموزشی و معیشتی و تیم سحر جوانان هلال احمر این کاروان بهره‌مند شدند.

وی افزود: همچنین ۲۷۰ بسته غذایی شامل روغن، چای، برنج، شکر، ماکارانی، قند، رب گوجه، سویا و ۵۶۰ بسته بهداشتی نیز بین مردم مناطق محروم دلگان نیز توسط تیم هلال احمر استان یزد توزیع شده است.

مدیرعامل هلال احمر استان از انجام ۷۱۲ ویزیت و توزیع داروی رایگان بین مراجعه کنندگان خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۲۷ بیمار از خدمات پزشک داخلی، ۱۵۰ نفر از پزشک عمومی، ۱۲۲ نفر پزشک اطفال، ۵۹ نفر از پزشک عفونی، ۱۸۶ نفر پزشک زنان، زایمان و ماما و ۶۸ نفر ختنه و همچنین تعدادی از خدمات روانشناسی بهره‌مند شدند.

حرازی زاده گفت: توزیع ۲۰۰ کیسه آرد و همچنین تعدادی بسته لوازم التحریر و تعدادی اسباب بازی به ارزش ریالی بیش از ۱۶۰ میلیون ریال بین نیازمندان، از دیگر خدمات این کاروان بوده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه رفع مشکلات آبی روستاییان بیان کرد: در این راستا ۱۲ عدد تانکر به حجم (۲ عدد ده هزار، ۳ عدد ۵۰۰ لیتری، ۷ عدد ۱۰۰۰ لیتری) ۱۵۰ متر لوله و اتصالات در مناطق محروم جایگذاری و همچنین ۲۴۵۰ شل آب معدنی نیز در روستا‌های دلگان توزیع شده است.

حرازی زاده احصای مشکلات مردم در نقاط محروم را از برنامه‌های کاروان نذر آب در نقاط مختلف خواند و افزود: بر اساس رایزنی‌های انجام شده آن دسته از افراد این روستا که دارای مشکلات ناباروری هستند، برای درمان در یزد حمایت می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: نگاه جمعیت در طرح نذر آب ۴ بر آبرسانی پایدار در مناظق محروم است که با همکاری جمعیت هلال احمر استان یزد و سمنان در منطقه دلگان اجرای پروژه آبرسانی پایدار با مشارکت شرکت علی بابا جهت روستای هندل آباد با ظرفیت ۸۰ خانوار آغاز شده و ان شاالله تا پایان شهریور به پایان خواهد رسید.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا