مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: تیم پزشکی و درمانی هلال احمر استان یزد در قالب طرح نذر آب ۴ وارد شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان شد و فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش یزدفردا: محسن حرازی زاده اظهار داشت: تیم پزشکی و درمانی جمعیت هلال احمر استان یزد شامل پزشک عمومی، متخصص زنان، متخصص داخلی، متخصص عفونی، متخصص اطفال، ماما، پرستار و تکنسین دارویی است که در قالب طرح نذر آب ۴ در شهرستان دلگان استان سیستان و بلوچستان مستقر شد و فعالیت خود را آغاز کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با بیان اینکه این کاروان به مدت دو روز به اهالی منطقه دلگان خدمات ارائه می کند، افزود: توزیع ۱۲ تانکر ذخیره آب، توزیع بسته های حمایتی، معیشتی، بهداشتی، نوشت افزار و...... از دیگر خدمات این کاروان است.

وی عنوان کرد: همچنین اعضای آموزش دیده تیم سحر جمعیت هلال احمر یزد با هدف انجام فعالیت‌های بشردوستانه بر محور ایجاد نشاط، شادابی، همدلی و تقویت مشارکت اجتماعی و کار گروهی ویژه کودکان مناطق محروم شهرستان دلگان خدماتی را ارائه کردند.

حرازی زاده با اعلام اینکه این طرح با همکاری و مشارکت داوطلبان جمعیت هلال احمر و بسیج جامعه پزشکی استان با هدف ارتقای سطح سلامت خانواده های بی بضاعت برگزار شد، افزود: در زمان استقرار تیم درمانی و داوطلبان اعزامی جمعیت هلال احمر استان یزد، بیش از ۵۷۰ نفر ویزیت رایگان شدند و تعدادی نیز از خدمات تزریقات و پانسمان و پیراپزشکی (تست قند خون و فشار خون) بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه طرح نذر آب برای چهارمین بار و در نقاط کم‌آب کشور برگزار می‌شود، عنوان کرد: هدف از این طرح رسیدگی به وضعیت معیشتی و سلامتی مردم این مناطق بوده که در این راستا هماهنگی‌هایی با مسئولان استان خراسان جنوبی انجام گرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد ادامه داد: طرح نذر آب ۴ با مشارکت پزشکان داوطلب و خیرین به منظور ارائه خدمات بشر دوستانه، با هدف حمایت از زندگی و سلامت جامعه، برای ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، حمایتی و آموزشی به منطقه محروم و کم برخوردار اعزام می شوند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا