وضعیت درآمدی استان یزد در سه ماهه اول سال 1400 در نشست ستاد درآمد و تجهیز منابع این استان بررسی شد و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، در این نشست گزارشی از وضعیت درآمدی استان در این مدت  ارائه و بر تلاش برای تحقق درآمدهای مصوب تاکید شد.

همچنین میزان حقوق دولتی و یک درصد درآمد حاصل از فروش شرکت سنگ آهن مرکزی ایران (بافق) در این نشست ارائه و مقرر شد شرکت یاد شده نسبت به پرداخت معوقات و واریز آن به خزانه دولت در مهلت تعیین شده اقدام کند.

در نشست ستاد درآمد و تجهیز منابع استان مقرر شد در صورت واگذاری معادن جدید به متقاضیان خارج از استان، پرونده مالیاتی آن در استان یزد تشکیل و رسیدگی شود.

همچنین در این نشست موضوع تکالیف دستگاههای اجرایی به ویژه شهرداری ها به منظور همکاری با اداره کل امور مالیاتی برای وصول بهتر درآمدهای مالیاتی با توجه به انتفاع آنان از منابع و همچنین نصب پایانه های فروشگاهی بحث و تبادل نظر و تصمیماتی گرفته شد.

بررسی پیگیری های انجام شده در خصوص کاهش سقف مالیاتی استان، بررسی موضوع فراهم آوردن اطلاعات مربوط به شرکت هایی که حوزه فعالیت آنها در خارج از استان است، بررسی موضوع نشست با مجمع نمایندگان استان به منظور تعیین تکلیف درخواست تهاتر قرارگاه خاتم الانبیاء و موضوع جزء 5 بند الف ماده 43 قانون برنامه ششم توسعه و نحوه هزینه کردن آن در استان از دیگر موضوعات مطرح شده در نشست ستاد درآمد استان بود که در خصوص آن بحث و تصمیم گیری شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا