امام جمعه یزد گفت: نظام آموزشی کشور باید به سمت تربیت جوانان کارآفرین حرکت کند.

به گزارش یزدفردانماینده، ولی فقیه در استان  یزد در مراسمی که به صورت آنلاین با حضور مسئولان دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای یزد برگزار شد، افزود: نظام آموزشی در کشور ما نیازمند تحولات جدی است، زیرا سیستم طراحی شده توسط غربی‌ها از ۱۰۰ سال گذشته، در مسیر وابسته نگه داشتن کشور است.

آیت الله ناصری با اشاره به اینکه سه عنصر مهم تدین، تدبر و تعقل از سیستم آموزشی ما توسط غربی‌ها حذف شده است، افزود: این سه عنصر همانند بالی برای پیشرفت و رسیدن به قله‌های موفقیت عمل می‌کند، اما حذف آن‌ها از سیستم آموزشی، کشور ما را سال‌ها عقب نگاه داشت تا همواره مصرف کننده کالا‌های غربی‌ها باشیم.

امام جمعه یزد  در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) مبنی بر اینکه سه خصلت مانع پیشرفت انسان‌هاست، عنوان کرد: همت کم، سست رأیی و ناپختگی انسان‌ها را از پیشرفت باز می‌دارد.

وی بیان کرد: همت کم و نظر کوتاه از آفات و مانع رشد و پیشرفت است، زیرا با همت کوتاه نمی‌توان به اوج موفقیت دست یافت و سست عنصر بودن افراد نیز در تصمیم‌گیری‌ها سبب می‌شود که نتوانند تصمیم‌های درست را عملی و اجرایی کنند.

آیت الله ناصری افزود: مشکلاتی که امروز در حوزه اقتصاد کشور با آن دست به گریبان هستیم، حاصل وجود این ویژگی‌ها در برخی افراد است.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد افزود: این خصلت‌ها می‌تواند حاصل آموزش‌های نادرست باشد، آموزش‌هایی که سبب کند شدن حرکت آفرینی، تفکر و اندیشه ورزی در نسل‌ها شده و دشمن در این باره تلاش کرده با آموزش‌های سطحی‌نگرانه و جزئی‌نگرانه، مخاطبان را از آرمان‌خواهی دور کند تا همواره مردم کشورمان را محتاج خود نگه دارد.

وی تاکید کرد: آموزش‌ها در سیستم آموزشی فعلی نتوانسته جوانان کارآفرین تحول جامعه دهد و جوانان ما بعد از سال‌ها تحصیل، اغلب بیکار و جویای کار هستند در حالی که اگر سیستم به درستی پیگیری شود، جوانان ما باید بعد از فارغ التحصیلی کارآفرین باشند.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا