مرکز آموزشی و تشخیصی آزمایشگاهی پزشکی قانونی یزد در ارتباط تصویریِ برخط با رئیس قوه قضاییه و با حضور مقام‌های کشوری و استانی افتتاح شد.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد: غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد در این مراسم گفت: امروزه دستگاه قضایی متناسب با پیشرفتها، تحولات و گستردگی و پیچیدگی مسائل و موضوعات، وظایف مهمی بر عهده دارد که برای انجام این وظایف در کنار رأی قاضی به نظرات کارشناسی و تخصصی هم نیاز است.

وی افزود: طراحی، تجهیز و افتتاح مرکز آموزشی و تشخیصی آزمایشگاهی پزشکی قانونی بر اساس نیازها و اقتضائات و نیاز سنجی های دقیق و مطابق با دستورات رئیس قوه قضاییه صورت گرفت.

دهشیری اظهار کرد: طرح مرکز آموزشی و تشخیصی آزمایشگاهی پزشکی قانونی یزد در زمینی به مساحت پنج هزار و ۳۹۹ متر مربع مشتمل بر سالن‌های تشریح و آزمایشگاه های سم‌شناسی، دارو و مواد مخدر که عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۸۶ آغاز شده با مجموع اعتبارات بالغ بر ۱۱۳ میلیارد ریال از محل منابع ملی و هشت میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از محل منابع استانی، پس از ۱۴ سال از زمان شروع عملیات اجرایی و یکسال پس از سفر رئیس قوه قضائیه و عنایت ویژه رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور و مسئولان استانی به بهره برداری رسید.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا