مدیران صنعت برق استان یزد با نماینده ولی‌فقیه در این استان دیدار و در رابطه با پیک‌بار سال ۱۴۰۰ گفت‌وگو کردند.

به گزارش یزدفردا به نقل از  روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد: آیت‌الله محمدرضا ناصری در این دیدار ضمن قدردانی از اقدامات انجام‌شده در راستای گذر از پیک‌بار سال ۱۴۰۰، برای ثمربخش بودن تدابیر و اقدامات انجام‌شده زحمت‌کشان این صنعت، ابراز امیدواری کرد.

وی آموزش و اطلاع‌رسانی به مردم را دو رکن اساسی مدیریت مصرف عنوان کرد و افزود: آموزش‌های لازم در این رابطه می‌بایست از طرق مختلفی ازجمله صداوسیما، تهیه و توزیع بروشور‌های مکتوب و پیامک به مردم ارسال‌شده و مشارکت در مصرف صحیح از آن‌ها خواسته شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد همچنین با اشاره به سبک معماری بنا‌های قدیمی خاطرنشان کرد: این بنا‌ها به‌گونه‌ای ساخته‌شده‌اند که نیاز کمتری به روشنایی برق و انرژی داشته باشند اما در معماری جدید به سبک غربی، ساختمان‌های بزرگ با نیاز به برق و انرژی بالا بنا می‌شوند که باید این موضوع بیش‌ازپیش موردتوجه سازمان نظام‌مهندسی و شهرداری قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌‌ای یزد نیز با اشاره به افزایش دمای 4 الی 5 درجه‌‌ای در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، هر یک درجه افزایش دمای هوا را موجب افزایش مصرف انرژی بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ مگاوات در کل کشور عنوان کرد.

وی بابیان اینکه میزان بارش نزولات آسمانی در سال جاری حدود ۴۰ درصد کمتر نسبت به سال گذشته بوده است این عامل را یکی از دلایل مهم محدودیت تولید برق در نیروگاه های برق آبی کشور عنوان کرد و افزود: در سال جاری حدود ۵ هزار مگاوات تولید انرژی کمتری از نیروگاه‌های برق‌آبی در کشور خواهیم داشت.

وی ضمن اشاره به رشد ۲۰ درصدی مصرف صنایع استان در فروردین و اردیبهشت نسبت به مدت مشابه، این عامل را یکی دیگر از دلایل رشد نیاز به برق نسبت به سال‌های گذشته دانست و گفت: همچنین رشد زیاد استخراج رمز ارزها یکی دیگر از چالش‌های مهم پیش‌روی صنعت برق کشور است که به‌نوعی موجب برهم خوردن تراز تولید و مصرف‌شده است.

وی بابیان اینکه در حال حاضر استان یزد رتبه برتر را در ظرفیت نیروگاه های خورشیدی کشور دارا است اظهار امیدواری کرد با بهره برداری از نیروگاه 10 مگاواتی خورشیدی کوشک در تابستان جاری، این ظرفیت به 81.5 مگاوات برسد.

وی بر اهتمام صنعت برق استان برای تحمیل خاموشی کمتر به بخش خانگی در این برهه زمانی تاکید و ابراز امیدواری کرد تا با مشارکت مردم، صنایع، ادارات، مساجد و مدارس، همکاری مناسبی شکل‌گرفته و بتوانیم به‌خوبی از ایام گرم سال عبور کنیم.

وی اجرای طرح خانه به خانه در استان یزد به‌عنوان پایلوت کشوری را یکی دیگر از اقدامات صنعت برق استان عنوان کرد و افزود: این طرح در ۱۰۰۰ خانه از مناطق حسن‌آباد و پردیسان جاده فرودگاه در حال اجرا بوده و طی آن ضمن ارائه آموزش راهکار‌های بدون هزینه و کم هزینه لازم برای مصرف بهینه انرژی، سرویس کولر‌ها، تعویض پوشال کولر و نصب سایه بان بر روی کولر منازل منتخب انجام می‌شود.

علی جم سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان یزد نیز بابیان اینکه بیشترین مصرف برق استان مربوط به بخش کشاورزی و صنعتی است تصریح کرد: سعی شده تا با همکاری صنایع، خاموشی کمتری به مشترکین خانگی اعمال شود.

وی همچنین کاهش یک ساعتی فعالیت ادارات با دستور استاندار را یکی از عوامل یاری‌دهنده در راستای گذر موفق از پیک‌بار سال ۱۴۰۰ عنوان کرد و افزود: روابط عمومی‌های صنعت برق استان یزد نیز از طرق مختلف، آموزش و فرهنگ‌سازی در رابطه با مصرف بهینه انرژی را به مردم ابلاغ می‌کنند.










  • نویسنده : روابط عمومی شرکت برق منطقه ای یزد
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا