رئیس فدراسیون هاکی گفت: یزد به لحاظ ظرفیت‌های بسیار خوب سخت‌افزاری و انسانی در آستانه تبدیل شدن به قطب هاکی ساحلی جهان قرار گرفته است.

به گزارش یزدفردا، بهرام قدیمی، یکشنبه شب در نشستی خبری با اشاره به راه آندازی آکادمی استعدادیابی و آکادمی بین المللی هاکی ساحلی در یزد اظهار داشت: این ظرفیت در یزد ایجاد شده که به قطب هاکی دنیا تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه اکنون شهرهای نقده، همدان و کرمانشاه در هاکی چمنی و لرستان در هاکی سالنی قطب هستند، افزود: یزد نیز به زودی نه تنها در ایران بلکه در جهان به قطب هاکی ساحلی تبدیل می شود.

اولین چمن استاندارد هاکی ایران در استادیوم آزادی افتتاح می شود

قدیمی با اشاره به اینکه در حال ارتقاء تجهیزات ورزشی هاکی در ایران هستیم، عنوان کرد: ۲۶ تن چمن به زودی وارد کشور می شود ضمن اینکه ۲۵۰ دلار تجهیزات ورزشی نیز به ایران اختصاص یافته است.

رئیس فدراسیون هاکی یادآور شد: تجهیزات هاکی کاملاً وارداتی و همه استادیوم‌های موجود برای هاکی در کشور فرسوده است و نیاز به بازسازی دارد اما با تلاش‌های انجام شده، به زودی اولین چمن استاندارد هاکی ایران در استادیوم آزادی افتتاح خواهد شد.

هاکی برای قهرمانی باید به سمت مدارس هدایت شود

مشاور عالی فدراسیون هاکی نیز در این نشست اظهار داشت: اساس کار هاکی قرار است از این پس از آموزش و پرورش پیگیری شود و اگر مدعی ورزش قهرمانی هستیم باید کار را به سمت مدارس ببریم.

رحمانی عنوان کرد: خوشبختانه این اتفاق در یزد رخ داده بر این اساس این امید وجود دارد که هاکی یزد به سرعت جهانی شود.

سخت افزارها برای قهرمانی هاکی ساحلی در یزد فراهم است

رئیس هیئت هاکی استان یزد نیز در این نشست اظهار داشت: در نخستین قدم باید به سمت آموزش مربیان هاکی حرکت کنیم.

رفیعی عنوان کرد: رایزنی‌های نیز با شهرداری یزد انجام شده و قرار است دو پارک برای انجام ورزش هاکی آماده سازی شود تا هاکی به یک ورزش همگانی تبدیل شود.

وی که دو روز پیش به عنوان رئیس هیئت هاکی یزد انتخاب شده است، افزود: در استان یزد سخت افزارها برای ارتقا ورزش هاکی وجود دارد و امیدواریم بتوانیم با استعدادیابی و پرورش مربی، به زودی هاکی این استان را جهانی کنیم.

اولویت یزد قهرمانی هاکی ساحلی است

نایب رئیس هیئت هاکی یزد نیز در این نشست اظهار داشت: اولویت اول ما در استان یزد، هاکی ساحلی است و با توجه به پتانسیل‌های خوبی که در یزد داریم، کسب موفقیت‌های بزرگ در این رشته دور از انتظار نیست.

امید ستوده نیا عنوان کرد: اولویت بعدی نیز هاکی روی چمن و سپس هاکی سالنی است که برای تمام این موارد ظرفیت سازی خواهیم کرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا