نخستین جلسه ستاد کاهش پیک بار استان یزد در سال ۱۴۰۰ با حضور مدیران عامل شرکت‌های برق منطقه‌‌ای یزد و توزیع نیروی برق استان و سایر مدیران این شرکت‌ها به صوت ارتباط ویدیویی برگزار شد.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، ابوالفضل اسدی مدیرعامل شرکت با اشاره به رشد مصرف، افزایش متوسط دمای هوا وکمبود بارش ، گذر از پیک بار سال جاری را سخت‌تر از سال گذشته عنوان کرد و گذر موفق از این دوره را نیازمند توجه و همکاری تمامی ادارات، دستگاه‌ها و مشترکین و صنایع استان دانست.

وی کنترل و پایش وسایل سرمایشی ادارات را در پیک بار ۱۴۰۰ مورد تاکید قرار داد و افزود: مدیریت مصرف ادارات نسبت به سال گذشته باید به طور جدی‌تر دنبال شود و با استفاده از طرح‌های برق امید، مدیریت مصرف خانه به خانه و استفاده از ظرفیت استارت آپ‌ها، به شیوه‌‌ای عمل شود که با وجود مدیریت بار، فشار مضاعفی بر صنایع و مردم وارد نگردد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌‌ای یزد افزود: نیاز است پیگیری‌های لازم در رابطه با جابجایی ساعت کاری ادارات در بازه زمانی ابتدای خرداد تا پایان مرداد ماه سال جاری انجام گردد.
وی با اشاره به لزوم هماهنگی بیش از پیش روابط عمومی های صنعت برق استان تصریح کرد: این هماهنگی باید موجب شناخت بهتر مردم نسبت به طرح برق امید و اثر بخشی بهتر این طرح در رابطه با مدیریت مصرف بخش خانگی شود.
علی جم سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان نیز در ادامه با اشاره به اقدامات این شرکت، مکاتبه و نامه نگاری با ادارات برای تنظیم دمای آسایش و همچنین هوشمند سازی سیستم سرمایشی ادارات استان را برخی از این اقدامات برشمرد.
وی افزود: در زمینه کنترل روشنایی معابر نیز اقدامات لازم انجام شده و ضمن هوشمند سازی سیستم‌های مربوطه، روشنایی معابر در زمان اوج مصرف بار به صورت یک در میان خواهد بود.
وی تصریح کرد: دستورالعمل استارت آپ‌ها از سوی شرکت توانیر اصلاح و ارسال شده که پیگیری مناقصه و انتخاب پیمانکار این حوزه نیز در دست انجام است.
هوشمند سازی چاه‌های کشاورزی، برقراری تفاهم نامه‌های همکاری با صنایع استان و پیگیری مناقصه و انتخاب پیمانکار در حوزه استارت آپ ها نیز از دیگر برنامه‌های در دست اجرا در شرکت توزیع نیروی برق استان بود که سرپرست این شرکت به آن‌ها اشاره کرد.
اجرای طرح مدیریت مصرف برق خانه به خانه برای خانواده های کمتر برخوردار یزد
فاطمه زارع رئیس گروه مدیریت مصرف شرکت برق منطقه‌‌ای یزد نیز در ادامه این نشست، سهمیه کاهش بار ابلاغ شده از سوی شرکت توانیر را ۱۰۵ مگاوات برای شرکت توزیع نیروی برق و ۲۲۲ مگاوات برای شرکت برق منطقه‌‌ای یزد اعلام کرد و افزود: با توجه به افزایش قرارداد‌های جدید صنایع و مصرف صنعتی استان، در حال پیگیری اصلاح این مقدار هستیم.
وی با اشاره به طرح مدیریت مصرف خانه به خانه که به شرکت برق منطقه‌‌ای یزد ابلاغ شده است، گفت: آمار و اطلاعات در این زمینه استخراج و مقرر شده است با هماهنگی استانداری و دستگاه‌های حمایتی استان، طرح برق امید برای خانواده‌های کم بضاعت اجرا شود. همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی لازم در رابطه با طرح برق امید و سایر مباحث مربوط به بهینه سازی مصرف انرژی در دست اجرا است.
گفتنی است هماهنگی های لازم در راستای تامین سوخت دیزل‌های اضطراری ادارات و بیمارستان‌ها برای پیشگیری از قطعی برق در مواقع اضطراری و هماهنگی مدیران دیسپاچینگ دو شرکت برای مدیریت و کنترل پیک 1400 نیز از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.










  • نویسنده : روابط عمومی شرکت برق منطقه ای یزد
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا