رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به حضور و نقش وکلا در تحقق و اجرای مفاد سند تحول قوه قضائیه گفت: کانون وکلا از جمله نهادهای همزیست و همسو با دستگاه قضا در جهت احیای حق و اجرای عدالت است.

یزدفردا: غلامعلی دهشیری در بازید از کانون وکلای استان با اشاره به ابلاغ سند تحول قوه قضائیه گفت: برای ارتقاء این سند کمک نهادهای مرتبط با عدالت، نخبگان جامعه حقوقی و وکلایی که در حوزه حقوق دارای تجربه تئوری و عملی می باشند لازم و ضروری است.

وی افزود: وکلا به سبب ارتباط مستقیم با دستگاه قضا با آسیب هایی که نهاد عدالت با آن درگیر است آشنا و هم راهکارها را می شناسند لذا می توانند با ارائه پیشنهاد نقش بسزای در پویایی این نهاد ایفا کنند.
دهشیری تصریح کرد: شاید در سند تحول جایی صراحتا به وکلا اشاره نشده باشد اما در جای جای این سند در حوزه های مختلف به ویژه در حوزه های اعتماد سازی برای مردم و تحقق عدالت، وکلا نقش موثر می توانند داشته باشند.
وی با اشاره به فعالیت مستمر کمیته صیانت در دادگستری استان گفت: این امکان جهت حضور وکلا در برخی جلسات شورای تحول به عنوان مدعو جهت ارائه راهکار و پیشنهاد در خصوص جهش های تحول آفرین که در سند تحول قوه قضائیه جهت اصلاح و تکامل آن پیش بینی شده وجود دارد.
دهشیری اظهار داشت: اگر گاهی هجمه هایی علیه کانون وکلا مشاهده می شود متاسفانه به دلیل فاصله گرفتن برخی از وکلا از موازین و معیارهای اخلاقی و انقلابی است .
رئیس کل دادگستری استان یزد افزود: بازنگری در رسالت و نقش وکلا و به دنبال آن کانون وکلا به عنوان مرجع ناظر به فعالیت سایر وکلا امری لازم و ضروری است.
دهشیری با اشاره به صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از سوی مقام معظم رهبری افزود: با توجه به این سند که یک سند راهبردی برای آینده نظام است تعریف شاخص و معیار برای وکیل طراز انقلاب اسلامی باید مورد توجه کانون وکلا قرار گیرد.
وی افزود: کانون وکلا مرکز استان با استفاده از ظرفیت نخبگانی و خلاقیت موجود در وکلای استان و بهره گیری از قوانین و مقررات خود نهاد وکالت از جمله سند امنیت قضایی می تواند در این حوزه در کشور پیش قراول باشد.
دهشیری گفت: بعضا جای کانون وکلا در مناسبت های ملی و انقلابی خالی است که این موضوع نیازمند تحرک و واکنش بیشتر این کانون است.
رئیس کل دادگستری استان بر لزوم تقویت وجهه اجتماعی و مردمی کانون وکلا تاکید کرد و افزود: ترویج فرهنگ وکالت که به دنبال آموزش، آگاه سازی و کمک به وضعیت صنعت، اقتصاد، معادن و ... باید برای مردم مشهود باشد.
وی در پایان بر لزوم پیگیری در ساخت ساختمان جدید کانون وکلای دادگستری استان که کلنگ ساخت آن به زمین خورده است تاکید کرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا