امروز حوادث متعددی در شهرهای مختلف استان یزد به وقوع پیوست که با حضور به موقع امدادگران به خیر گذشت.

یزدفردا: امروز دوشنبه، استان یزد روز پرحادثه ای را پشت سر گذاشت به طوری که در چهار شهرستان استان شاهد رخدادهای مختلف بودیم.

حمله قبلی راننده در بافق

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان بافق گفت: نجاتگران پایگاه امداد و نجات سه راهی سه چاهون بافق با رعایت زمان طلایی و استفاده از مهارت CPR جان راننده‌ای را که دچار حمله قلبی شده بود، نجات دادند.

فتاحی بافقی افزود: پس از تماس و اطلاع، نیرو‌های امدادی پایگاه امداد و نجات جاده‌ای سه چاهون با حضور سریع و به موقع در محل حادثه پس ارزیابی صحنه و مصدوم، اقدامات پیش بیمارستانی از جمله: باز کردن راه هوایی، اکسیژن تراپی، CPR بیمار طی دو مرحله، فرد مصدوم را به بیمارستان انتقال و جان وی را نجات دادند.

تصادف دو کامیون در محور ابرکوه به شیراز

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان ابرکوه گفت: در تماس اورژانس با مرکز کنترل عملیات و هماهنگی هلال احمر استان یزد، حادثه تصادف دو دستگاه کامیون در محور ابرکوه به شیراز اعلام شد.

خلیل اکرمی افزود: با اعلام این حادثه بلافاصله نیرو‌های امدادی هلال احمر ابرکوه مستقر در پایگاه جاده‌ای مسجد امام خمینی (ره) با خودروی نجات به محل حادثه اعزام شدند و بوسیله ست نجات، راننده تریلر را رهاسازی و جان او را نجات دادند.

وی اظهار داشت: پس از رهاسازی و اقدامات اولیه درمانی، مصدوم توسط آمبولانس اورژانس به اولین مرکز درمانی انتقال داده شد.

آتش‌سوزی منزل مسکونی در مهریز

کارشناس آتش نشانی مهریز گفت:با تماس شهروندی با سامانه ۱۲۵ مبنی بر مشاهده دود از یک منزل مسکونی آتش نشانان مهریز بی درنگ به همراه دو دستگاه خودرو آتش نشانی با تجهیزات کامل به محل حادثه واقع در شهرک شهید رجایی اعزام شدند.

ابوالقاسمی نسب افزود: اتاق خواب کودک یک منزل مسکونی دچار آتش سوزی شده و شعله‌های آتش در حال سرایت به قسمت‌های دیگرمنزل بود و خوشبختانه همه ساکنان ساختمان با اطلاع از آتش سوزی در لحظات اولیه از خانه خود خارج شده بودند.

وی اظهار داشت: آتش نشانان بلافاصله با رعایت نکات ایمنی همزمان با قطع برق و گاز ساختمان باکپسول‌های دستی co۲ به داخل منزل شعله‌های آتش را مهار واز سرایت آن به اطراف جلوگیری کردند.

واژگونی تریلر در محور یزد به میبد

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان میبد اظهار داشت: با اعلام مرکز مدیریت عملیات امدادونجات هلال احمر مبنی بر وقوع حادثه واژگونی یکدستگاه تریلر ولو در کیلومتر ۳۵ محور یزد به میبد محل پل خورشید (ابتدای محور کمربندی غربی) عوامل امدادی پایگاه جاده‌ای میبد با یک دستگاه خودروی نجات به محل اعزام شدند.

کمال بناء گفت: نجاتگران پس از رسیدن به صحنه حادثه و تثبیت جاده، با کمک عوامل آتش نشانی راننده مصدوم را طی عملیات رهاسازی از داخل کامیون نجات و جهت انتقال به نزدیک‌ترین مرکز درمانی به عوامل اورژانس ۱۱۵ تحویل دادند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا