همزمان با فرا رسیدن شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و اولین سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی دیار دارالعباده یزد میزبان چهار شهید گمنام دفاع مقدس است.

یزدفردا: امروز مردم ولایت‌مدار و قدرشناس دارالعباده به استقبال چهار شهید گمنام دفاع مقدس آمدند و این خوشه‌‌های ارغوانی را از فرودگاه شهید صدوقی تا حسینه امیرچقماق یزد بدرقه کردند.

طبق هماهنگی و برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است، پیکر یکی از این شهدا در صدا و سیمای مرکز یزد، یکی در دانشگاه علم و هنر و دو شهید دیگر در شهرستان بافق تشییع و به خاک سپرده شوند.

با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت پرهیز از هرگونه تجمع مراسم تشییع شهدا به صورت عمومی نبوده و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به صورت خودرویی انجام می‌شود.

سن این چهار شهید گمنام زیر ۲۰ سال است و مراسم وداع با آنها از ساعت ۱۳ تا ۱۵ با جمعیت محدود در حسینیه امیرچقماق برگزار و بعد از آن، پس از اقامه نماز برای خاکسپاری به محل‌های تعیین شده منتقل می‌شوند.

بقایای پیکرهای یکی از شهدای ۱۹ ساله در منطقه عملیاتی والفجر چهار، دو شهید ۱۹ و ۲۰ ساله در منطقه عملیاتی محرم و پیکر یک شهید ۱۸ ساله نیز در منطقه عملیاتی تک دشمن در سال ۶۷ کشف شده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا