رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: برای اجرای سند تحول قوه قضائیه، شورای نخبگانی استان باید از بسیج همه سرمایه‌های انسانی دستگاه قضا بهره گیرد.

یزدفردا: غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد  در نشست شورای قضایی استان، گفت: سند تحول قوه قضائیه یک برنامه جامع راهبردی برای تعالی قوه قضاییه است که از پشتوانه فکری، پژوهشی، علمی و تجربی خاصی برخوردار است و باید با تمام امکانات و ظرفیت‌ها برای اجرا و تحقق بند بند آن تلاش کرد.

او با اشاره به تبیین دقیق مأموریت ها، چالش ها، عامل‌ها راهبرد‌ها و راهکار‌ها در سند تحول، ابراز داشت: نقش سازمان ها، معاونت‌ها و بخش‌های مختلف در اجرای سند تحول به صورت کامل دیده شده و همه باید با توجه به رسالت و وظایف خود در اجرای این سند مترقی نقش ایفا نمایند.

دهشیری تلاش جهت کیفی سازی فعالیت‌های قوه قضائیه، هوشمندسازی و نظارت همگانی را از نکات مثبت سند تحول ذکر کرد و بیان داشت: ضرورت آموزش همگانی، ارتقاء دانش حقوقی و عمومی آحاد مردم با توجه به مشکلات مبتلابه جامعه و برنامه ریزی برای پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی از اصول محوری این سند تلقی می‌شود.

او بر تشکیل اتاق فکر و استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی برای اجرای سند تحول تأکید کرد و گفت: علمی سازی راهکار‌های اجرایی و فراگیری احساس تعهد و تعلق در راستای تحقق یک جامعه پاک و عدالت محور از جمله مسائلی است که می‌توان با مشارکت جامعه علمی و دانشگاهی به آن دست یافت.

رئیس کل دادگستری استان یزد، افزایش رضایتمندی و اعتماد سازی مردم نسبت به دستگاه قضایی را از اهداف مهم سند تحول ذکر کرد و بیان داشت: تحقق عدالت قضایی و افزایش احساس عدالت و امنیت و کرامت انسانی در جامعه نیازمند مشارکت همه نهاد‌های قضایی و شبه قضایی است.

او  پیامد نهایی سند تحول قضایی را تحقق عدالت در جامعه و ارتقای رضایتمندی عامه از دستگاه قضایی دانست و تصریح کرد: عملیات محوری، مسأله‌محوری و چالش محوری از شاخصه‌های مهم این سند مترقی است.

سند تحول قوه قضائیه با هفت مأموریت اصلی قوه قضائیه منبعث از تکالیف تعیین شده در قانون اساسی و همچنین سیاست‌های کلی نظام، و منویات رهبر معظم انقلاب تدوین شده است که بر شناسایی «۲۰عنوان چالش» اولویت دار، «۴۷ عامل ریشه‌ای اولویت‌دار» رفع و یا اصلاح این عوامل تمرکز دارد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا