زبان دراز هفته نامه آيينه يزد

بوقلمون‌ها بازماندگان نوعی از دایناسورها هستند که بخاطر توان تطبیق دادن خود با وضع جدید نسلشان منقرض نشد. زیست‌شناسان معتقدند حتی برای بقا و ماندن در صحنه از خزندگی به پرندگی و از زایمان به تخم‌گذاری تغییر رویه داده‌اند.

مهمترین ویژگی آنها تغییر رنگ دم به دم باتوجه به محیط اطراف و وزش باد است. چندی است‌ نوع بعضی از مدیران شناسایی شدند آنها فعلا در فلات ایران و در دامنه کوه‌های البرز و زاگرس خصوصا در دامنه شیرکوه و کویر کنار آن دیده می‌شوند که با گرم‌ شدن هوا ریش را از ته تراشیده، دست‌بند زرد و سبز و بنفش می‌بندند و با رسیدن سرما ریش گذاشته انگشتر به دست سینه‌زنان و تسلیت‌گویان در مراسم شرکت می‌کنند.

کارشناسان ما نوع جدیدی از مدیران دیده بودند که وسط خیابان دله‌ای گذاشته بود تا اگر شیخ از زمره اصلاحات نماز اقامه کرد اقتدا کنند ولی برای ادای تعقیبات و طرح مسایل منتظر رسیدن (سید) آن‌طرف خیابان را نگاه می‌کردند تا به محض عبور همراهی کرده و به دفتر ایشان ‌رفته،‌ کسب تکلیف و تجدید عهد کنند.

القصه رنگ به رنگ شدن این بوقلمون‌های تقلبی کار را به جایی رسانده که روابط عمومی دایره (امور بوقلمون‌های اصیل) ضمن اعتراض شدید از همگان خواست! برای اینگونه مدیران لقب زیبایی (بوقلمون صفت) به کار نبرده و به همان (آقای ملون) اکتفا کنند اما منابع آگاه معتقدند از اول آنطرفی بوده و با باد اعتدال چرخیده بودند تازگی‌ها دست‌شان خورده به کلید تنظیمات و به تنظیم اولیه کارخانه برگشته است و…!

زبان‌دراز

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/JJA4R
  • نویسنده : زبان دراز
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا