رئیس گروه مدیریت مصرف شرکت برق منطقه‌‌ای یزد از کسب رتبه دوم این شرکت در عملکرد برنامه‌های پاسخگویی بار سال ۹۹ در گروه دوم شرکت‌های برق منطقه‌‌ای کشور خبر داد.

یزدفردا: فاطمه زارع با اشاره به اقدامات و تدابیر انجام شده در این شرکت را برای گذر موفق از پیک بار سال ۹۹، گفت: کسب این رتبه توسط شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، مدیون تلاش شبانه‌روزی کارکنان صنعت برق استان یزد است.

زارع با اشاره به گزارش عملکرد برنامه‌های پاسخگویی بار ارسال شده از سوی معاونت هماهنگی توزیع شرکت توانیر، این گزارش را بر اساس آخرین اطلاعات بارگذاری شده شرکت‌ها در سامانه مدیریت پیک بار کشور دانست و عنوان کرد: شرکت برق منطقه‌‌ای یزد از لحاظ ماکزیمم عملکرد برنامه‌های پاسخگویی بار غیرهمزمان، در برنامه‌های ذخیره عملیاتی عدد 107.7 مگاوات، در برنامه‌های اوج بار عدد 127.5 مگاوات و در برنامه‌های کاهش ۲۴ ساعته عدد 35.5 مگاوات را در عملکرد خود دارد.

وی با اشاره به این‌که پیک بار سال ۹۹ با ۸ درصد رشد نسبت به سال گذشته به ۱۸۰۵ مگاوات رسید، عنوان کرد: خوشبختانه شرکت برق منطقه‌‌ای یزد توانست با اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مدیریت بار در سال ۹۹، با موفقیت و با حداقل قطعی‌بار از پیک بار سال ۹۹ گذر کند که طرح‌های ذخیره عملیاتی صنایع، طرح‌های اوج بار و طرح‌های تعطیلات و تعمیرات، بخشی از این اقدامات است.

زارع همچنین برنامه‌ریزی و برگزاری جلسات ستاد کاهش پیک بار استان به منظور پیگیری و هماهنگی اجرای برنامه‌های مدیریت بار در استان، تعامل با مقامات و مسئولین استانی، مکاتبه و برگزاری جلسه با صنایع استان و ابلاغ ضوابط سال ۹۹ و مبادله تفاهم‌نامه برنامه‌های پاسخگویی بار با مدیران صنایع و مشترکین شرکت را از دیگر اقدامات انجام شده در این راستا برشمرد.

زارع ادامه داد: برای دستیابی به این میزان، ضمن جابجایی و تغییر ساعات پیک صنایع استان از خرداد تا شهریور ۹۹، جبران افزایش ساعات پیک در نیمه دوم سال، کاهش ساعت کاری ادارات در پیک بار ۹۹ و استفاده از مولد‌های تولید پراکنده در ایام اوج بار نیز توسط شرکت برق منطقه‌‌ای یزد انجام شده است.

رئیس گروه مدیریت مصرف شرکت برق منطقه‌‌ای یزد در ادامه نیز بهره‌برداری از ۱۲ پروژه پیک بار سال ۹۹ در شهرستان‌های مختلف استان را از دیگر اقدامات انجام شده در این شرکت جهت اجرای برنامه‌های پاسخگویی بار در سال ۹۹ دانست.

  • نویسنده : روابط عمومی شرکت برق منطقه ای یزد
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا