وفائی نسب معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه شهید صدوقی یزد از تامین 6 مخزن اکسیژن و خرید 3 دستگاه اکسیژن ساز برای تامین اکسیژن مورد نیاز در استان یزد خبر داد.

یزدفردا: محمدرضا وفائی نسب در خصوص اقدامات صورت گرفته برای تامین اکسیژن مورد نیاز بیمارستان ها گفت: در حال حاضر 6 مخزن اکسیژن از صنعتگران قرض گرفته ایم و انشالله تا آخر هفته آینده 3 دستگاه اکسیژن ساز  تامین خواهیم کرد و همچنین چند کپسول اکسیژن به واسطه خیرین تهیه خواهیم کرد. 

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه شهید صدوقی یزد با اشاره به اینکه مشکل اصلی ما تامین خود گاز اکسیژن است افزود: با اضافه شدن دستگاه های اکسیژن ساز گاز مایع تامین خواهد شد و همچنین این مخازن باید با اکسیژن مایع پر شود.  

وی با اشاره به زمانبر بودن تهیه دستگاه اکسیژن ساز تاکید کرد: تامین دستگاه اکسیژن ساز از زمانی که وجه آن را پرداخت می کنیم حدود 20 روز تا یک ماه به طول خواهد انجامید زیرا تولیدکننده با دریافت هزینه کار انجام سفارش را آغاز می کند. 

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه شهید صدوقی یزد با بیان اینکه استان یزد نسبت به استان های دیگر در تامین اکسیژن مایع کمتر با مشکل روبه رو است گفت: استان یزد با توجه به همکاری صنایع و کارخانجات فولاد در تامین اکسیژن مایع با مشکل کمتری مواجه است. برای مثال فولاد مبارکه اصفهان ماهانه 100 تن سهمیه اکسیژن مایع را به ما داده است که فقط در تامین کرایه آن مشکل داریم که انشالله آن هم برطرف خواهد شد. 

وی با بیان اینکه امیدواریم مردم پروتکل ها را رعایت کنند و خودشان را دچار مشکل نکنند، گفت: ما در هوایی که 21درصد اکسیژن دارد به راحتی تنفس می کنیم اما شرایط بیمار کرونایی گاه آنقدر حاد می شود که با مصرف اکسیژن خالص 95 درصد نیز تنگی نفس دارد و به راحتی نمیتواند تنفس کند. 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا