مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد گفت: برای نخستین بار اولین جلد از مجموعه کتاب‌های معرفی شهدای نیروی انتظامی این استان با عنوان « پرواز سبز » تهیه و منتشر شد.

یزدفردا: سرهنگ منصور زارع با اشاره به اهمیت زنده نگه داشتن یاد شهیدان و ترویج فرهنگ شهادت در جامعه و بین مردم و جوانان افزود: در این مجموعه به معرفی شخصیت، زندگی‌نامه، وصایا، خاطرات و فداکاری شهدای نیروی انتظامی پرداخته شد.

وی ادامه داد: از سوی سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس استان نخستین جلد از مجموعه کتاب‌های پرواز سبز به زندگی،منش و فداکاری شهید مدافع وطن سروان رمضان فتوحی بنستانی پرداخته شد و به مرور با همکاری فرماندهی انتظامی استان به تمامی شهیدان می‌پردازیم .

این مسوول اظهار کرد: این کتاب در خصوص شهید فتوحی که در درگیری با اشرار مسلح در مناطق بیابانی به شهادت رسید به قلم رویا نظری با کوشش محسن فتوحی (فرزند شهید) گردآوری و با همکاری انتشارات خط شکنان وابسته به اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس  به زیور طبع آراسته شد.

نیروی انتظامی یزد در مجموع ۱۷۲ شهید و ۳۱۵ جانباز تقدیم انقلاب کرده است و در زمان دفاع مقدس نیز کارکنان این فرماندهی در کنار نیروهای بسیجی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جنگیده و خون خود را برای حفظ و بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی نثار کردند.

بعد از دفاع مقدس تاکنون ۴۰۰ عنوان کتاب در این حوزه با همکاری رزمندگان بسیجی و سپاهی و پیگیری نویسندگان مختلف در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس در استان یزد چاپ شده است .

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا