دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان یزد با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب در مورد کاهش نرخ رشد جمعیت گفت: جنگ امروز، جنگ جمعیتی است و فرزندآوری با تربیت اهل‌بیتی برای بانوان اولویت باشد.

یزدفردا: محمدحسین رحیمی‌نسب صبح امروز در نشست بانوان خادمیار رضوی در قالب طرح قرار هشتم که در حسینیه ثارالله برگزار شد، با اشاره به وضعیت رشد جمعیت در کشور با ابراز نگرانی از کاهش نرخ رشد جمعیت اظهار داشت: جنگ امروز جنگ جمعیتی است و اگر دیروز در دفاع مقدس سربلند بیرون آمدیم امروز نیز باید مختصات این جنگ را بشناسیم و در راه مقابله با آن برنامه ریزی کنیم.

وی عنوان کرد: فرزندآوری و فرزندپروری با تربیت اهل بیتی در این زمانه از اولویت اول برخوردار است و خادمیاران رضوی باید در این زمینه فرهنگ سازی کنند.

رحیمی‌نسب با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در ۱۴ خرداد امسال بیان کرد: ایشان اتفاقی که در زمینه کاهش نرخ رشد جمعیت کشور در حال وقوع است را بسیار بد و دهشتناک دانستند و به بروز و ظهور آثار منفی پیری جمعیت پرداختند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در این بیانات فرمودند: «امروز خبرها و گزارش‌های متقن به ما می‌گوید که کشور ما به سرعت به سمت پیری پیش می‌رود؛ این خبر خیلی دهشتناکی است، خبر بدی است؛ از جمله چیزهایی است که آثار آن وقتی ظاهر خواهد شد که هیچ‌گونه علاجی برایش متصوّر نیست؛ خوب اینها را با تحوّل بایست انجام داد».

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان یزد یادآور شد: امروز از لحاظ جمعیتی سقوط آزاد کردیم در حالی که متوسط نرخ رشد جمعیت باید بیش از ۲.۵ درصد باشد ولی شاهدیم که بنابر گفته کارشناسان، امسال تاکنون نرخ جمعیت زیر یک درصد بوده و این فاجعه است.

رحیمی‌نسب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تغییرات صورت گرفته در آئین نامه تشکیلات دفتر کانون‌های خدمت رضوی بر ارائه خدمت و ارسال گزارش در سامانه خادمیاری تاکید کرد و اظهار داشت: خادمیاران رضوی که نسبت به ثبت گزارش خود در سامانه اقدام نکنند پس از سه ماه دسترسی آنها محدود شده و در صورت عدم پیگیری کد خدمتی آنها حذف خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت کانون‌های محلی خادمیاری به عنوان محل بروز و ظهور فعالیت‌های خادمیاران افزود: کانون‌های خدمت رضوی نیز باید اقدامات خود را افزایش داده و گزارش آن را در سامانه مربوط ثبت کنند و در صورتی که امتیاز لازم را در این زمینه کسب نکنند، توفیق ادامه فعالیت آنها سلب می‌شود.

حسن جواهریان، مسئول کانون‌های خدمت رضوی شهرستان یزد نیز در ابتدای این نشست گزارشی از فعالیت‌های کانون‌های خدمت رضوی ارائه کرد و به تشریح برنامه‌های کانون تخصصی بانوان و خانواده پرداخت.

حضور پرچم متبرک گنبد امام رضا علیه السلام، مداحی، روضه خوانی و توزیع نمک تبرکی به میهمانان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا