رئیس شورای اسلامی استان یزد گفت: اجرای عدالت توزیع آب آشامیدنی با کیفیت در همه شهرستان‌های استان در دستورکار و اولویت فعالیت‌های شورا قرار دارد.

یزدفردا: سید محمود میرابوالقاسمی، ظهر امروز در نشست مشترک با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری یزد با اشاره به اینکه آب اصلی‌ترین موضوع استان یزد اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب شهری نیز به دلیل اینکه با سلامت مردم در ارتباط است، دارای وظایف و مسئولیت خطیری است.

نماینده مردم استان یزد در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: اجرای عدالت توزیع آب آشامیدنی با کیفیت در همه شهرستان‌های استان و به ویژه مناطق کمتر برخوردار در دستور کار و اولویت‌های فعالیت‌های شورا قرار دارد.

میرابوالقاسمی افزود: شرکت آبفا یزد می‌تواند با حمایت و تعاملی که شورای اسلامی استان با این شرکت دارد، خدمات دهی خوبی را به شهروندان و مردم استان داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی استان با اشاره به اینکه ۴۹ درصد سهام شرکت آبفا مربوط به شهرداری‌هاست، خواستار اصلاح اساسنامه شرکت و حضور یکی از اعضای شورا در هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب شهری شد.

شبکه آبرسانی استان یزد نیازمند اصلاح و بازسازی است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری نیز در این نشست به جایگاه ویژه شورای اسلامی استان اشاره کرد و گفت: شورای استان می‌تواند یاریگر شرکت آبفا یزد در ارائه خدمات بهتر به مردم باشد.

اصغر ریاضتی عنوان کرد: شبکه آبرسانی استان نیاز به اصلاح و بازسازی دارد که ۱۰ درصد آن مربوط به فرسودگی شبکه‌ها و انشعاب هاست.

وی همچنین بر اصلاح الگوی مصرف تاکید کرد و گفت: در بحث آب یکی از اصلی‌ترین مواردی که همواره مدنظر است، اصلاح الگوی مصرف و صرفه جویی در مصرف آب است.

ریاضتی عنوان کرد: سلامت آب آشامیدنی مردم استان نیز از دغدغه‌های شرکت آبفاست و این مهم با آزمایش‌های و نمونه برداری‌های مستمر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا