یک مسئول در مرکز بهداشت استان یزد از پلمب ۵۰۰ مرکز طی شش ماهه نخست امسال به دلیل رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی خبر داد.

یزد فردا: دکتر «وحید جعفری» مدیر گروه سلامت و محیط کار مرکز بهداشت استان یزد گفت: در شش ماهه نخست امسال از ۱۳ هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۱۱ هزار مکان عمومی بازرسی شد که از این تعداد ۵۰۰ واحد به دلیل رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی تعطیل شدند.

وی ادامه داد: در این بازرسی‌ها شش هزار مورد اخطار بهداشتی صادر و ۷۷۰ متخلف به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

جعفری افزود: کشف و معدوم‌سازی بیش از ۴۰ هزار کیلوگرم مواد غذایی ناسالم، بررسی ۳۵۰۰ نمونه میکروبی آب، ۲۸۰۰ نمونه شیمیایی آب، ۵۸ هزار و ۷۰۰ مورد کلرسنجی از آب شرب از جمله اقدامات انجام شده در این مدت بوده است.

وی با اشاره به برگزاری عزاداری با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، تصریح کرد: از دو هزار و ۸۳۰ محل برگزاری عزاداری شامل مساجد، حسینیه ها و تکایا بازرسی شده است.

مدیر گروه سلامت و محیط کار مرکز بهداشت استان خاطرنشان کرد: در شش ماهه نخست سال، ۵۵ هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع غذا، ۲۵ هزار بازدید از اماکن عمومی صورت گرفته و همچنین هشت هزار و ۷۸۰ بازدید مشترک با نمایندکان سایر ادارات و سازمان ها انجام شده است.

وی تاکید کرد: ۲۱۲ تیم با حضور هزار و ۶۴ نفر از نیروهای بسیجی جهت گندزدایی محیط های شهری سامان دهی و ۹۰ تیم بهداشتی بر رعایت و انجام صحیح این موارد نظارت داشته اند.

مدیر گروه سلامت و محیط کار مرکز بهداشت استان در پایان اظهار کرد: همچنین ۱۴ هزار و ۵۰۰ کارت بهداشت صادر و چهار هزار و ۵۰۰ مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی انجام شده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا