رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: خانواده محور اصلی یک جامعه رو به تعالی است که باید برای تسهیل ازدواج و تحکیم بنیان خانواده از ظرفیت های مردمی و شبکه سازی اجتماعی بهره گرفت.

یزد فردا: غلامعلی دهشیری، صبح امروز در نشست با تشکل مردمی کانون محبت خانواده، اظهار داشت: باید آسیب‌های حوزه خانواده را به صورت جدی مورد توجه قرار داد و برای مشکلات جامعه راه حل های ریشه‌ای و اثرگذار در نظر گرفت.

وی تصریح کرد: تنازل اخلاق را در جامعه شاهد هستیم و باورها و اعتقادات مردم تا حدودی با تهاجم فرهنگی دچار تزلزل شده و همین امر می‌تواند باعث رشد آسیب‌های اجتماعی و افزایش معضل طلاق شده باشد.

دهشیری، حضور فعال و اثرگذار حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و سایر مراکز علمی و پژوهشی را ضروری برشمرد و گفت: باید واقعیت‌ها و شرایط کنونی جامعه را در نظر گرفت و بر مبنای آن سند تحول و برنامه جامع و هدفمند تنظیم کرد.

وی، بر آموزش‌های قبل، حین و بعد از ازدواج و حین اختلاف زوجین تأکید کرد و اظهار داشت: آموزش‌های اثرگذار باید تاب آوری، مدیریت و مهارت حل مسئله را در زوجین ارتقا بخشد تا هر زوج به محض رخ دادن یک اتفاق کوچک، راه دادگاه و محکمه را پیش نگیرند.

رئیس کل دادگستری استان یزد، تقویت بنیه اقتصادی و ایجاد منابع مالی پایدار را خواستار شد و گفت: بیکاری، فقر و مشکلات مردم در مسائل معیتشی در تداوم و استحکام زندگی مشترک اثرگذار است.

وی، حضور برخی از افراد اندیشمند، ذی و خلاق در امور اجتماعی را به عنوان افراد دغدغه مند در حوزه خانواده به فال نیک گرفت و بیان داشت: اینکه برخی افراد با اهداف خیر و عام المنفعه به حوزه خانواده و آسیب‌های آن وارد می‌شوند، اقدام قابل تحسین و ارزشمندی است، اما جای خالی یک نهاد رسمی مستقل برای سامان دهی به اصلی ترین نهاد اجتماعی، احساس می‌شود.

دهشیری افزود: امروز بسیاری از امور در کشور دارای وزارتخانه و یا سازمان یا نهاد مستقل با چارت رسمی و بودجه مصوب هستند، اما نهاد خانواده به عنوان مبنای شکل گیری یک نظام اجتماعی از یک سازمان و نهاد مشخص برای رتق و فتق امور و برنامه ریزی و هدف گذار و با بودجه مصوب برخوردار نیست.

رئیس کل دادگستری استان یزد به برنامه‌های دشمن برای ضربه به نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: بسیاری از تئوریسین‌های معاند نظام اسلامی انهدام نهاد خانواده را از اصلی‌ترین و محوری‌ترین برنامه‌های خود قرار داده‌اند و در این راستا شاید وقت آن است در کشور با سازمان متولی خانواده امور این نهاد مقدس را در یک چارچوب هدفمند تعریف و دنبال کرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا