رئیس پلیس فتای استان از کشف یک پرونده سرقت یک میلیارد ریالی از یکی از شهروندان خبر داد و گفت: مبلغ مذکور از طریق اینترنتی از حساب شاکی سرقت شده بود که پس از کشف پرونده به تحویل شد.

یزد فردا: سرهنگ مرتضی ابوطالبی اظهار داشت: فردی با مراجعه به محل پلیس فتا مدعی شد که فرد یا افرادی با فعال نمودن موبایل بانک و فعال سازی رمز پویا از طریق عملیات بانکی ساتنا اقدام به سرقت مبلغ مذکور از حساب وی کرده اند.

وی گفت: با توجه به این که هیچ گونه هویت و سرنخی از متهم و نحوه دستیابی به کد فعال سازی موبایل بانک شاکی در دست ماموران نبود، کارآگاهان پلیس تحقیقات خودرا در این زمینه آغاز کردند.

این مقام مسئول تأکید کرد: پس از مسدودسازی حسابی که وجه سرقتی به آن واریز شده بود، مشخص شد که مبالغ دیگری نیز به این حساب واریز گردیده و سارق اینترنتی از این حساب به عنوان واسطه استفاده می‌کرده است.

رئیس پلیس فتا ادامه داد: کلیه شهروندان نسبت به فعالسازی رمز پویا اقدام نمایند و از دادن هرگونه کد تایید فعال سازی برای اپلیکیشن‌های مختلف و شبکه‌های اجتماعی به دیگران خودداری نمایند.

طالبی با بیان اینکه افزایش امنیت کاربران در فضای مجازی از مهم‌ترین اهداف پلیس فتا است، گفت: سایت پلیس فتا دریچه ارتباطی با شهروندان است، برای دریافت اطلاعات، هشدار‌ها و توصیه‌های پلیس به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، گزارش خود را به بخش مرکز امداد و فوریت‌های سایبری، گزارش کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا