سربازان بسیجی به عیادت ۸۰ خانواده سرباز شهید یزد رفتند، آغاز مسابقه خاطره نویسی دفاع مقدس از سوی طلاب و کنگره لاله‌های سفید برگزار شد، از جمله خبرهای روز سه شنبه استان است.

یزد فردا: همزمان با  بزرگداشت هفته دفاع مقدس( ۳۱ شهریور تا ششم مهرماه) برای نخستین بار در برنامه‌ای ابتکاری تعدادی از سربازان بسیجی یزد به عیادت ۸۰ خانواده سرباز شهید رفتند.  

سرکشی از خانواده شهیدان در مرکز استان با همراهی تعدادی از مسوولان در فضایی معنوی با تقدیم شاخه‌های گل انجام شد.

در این برنامه فرهنگی که به همت سپاه الغدیر استان یزد و با همکاری پایگاه‌های مقاومت برگزار شد یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی گرامی داشته شد.

همچنین خانواده های شهدا در این دیدارهای صمیمی به ذکر خاطره هایی از  شهیدان اشاره کردند و ترویج فرهنگ مقاومت و ولایتمداری را خواستار شدند.

همزمان با شروع هفته دفاع مقدس چهار هزار ویژه برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی در فضای مجازی و بخشی به صورت حضوری در پایگاه‌های بسیج، سازمان‌ها و مساجد استان یزد آغاز شده است.

 استان یزد سه هزار و ۸۵۰ شهید تقدیم انقلاب کرد، ۳۲۰ هزار بسیجی و افزون بر ۵۰ هزار رزمنده دارد که تعدادی از آنها در دوران دفاع‌ مقدس در جبهه‌های غرب و جنوب کشور حضور داشته اند.

جنگ هشت ساله دفاع مقدس ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ با حمله زمینی، هوایی و دریایی و آتشباری روستاها و شهرهای مرزی ایران از سوی رژیم بعثی عراق با حمایت استکبار جهانی به سرکردگی ایالات متحده آمریکا آغاز شد و دشمن زبون پس از هشت سال در برابر مقاومت و ایستادگی رزمندگان اسلام قرارداد آتش بس را پذیرفت و به مرزهای بین‌المللی شناخته شده ۲ کشور بازگشت.  

یزد 

مسوول روابط عمومی حوزه علمیه یزد گفت: مسابقه خاطره نویسی دفاع مقدس و شهدا، ویژه طلاب مدارس علوم دینی برادران و خواهران استان آغاز شد.

حجت‌الاسلام علی دهقان افزود: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی هرچه بیشتر طلاب جوان با اخلاق و سبک زندگی شهیدان هدف این مسابقه است.

وی ادامه داد: این مسابقه در سه بخش خاطره های  شهدا، رزمندگان و جانبازان و همچنین آزادگان در ۲ بخش « خودنوشت »و « دیگر نوشت » و در قالب‌های مکتوب، پوستر، مستند و مصاحبه برگزار می‌شود.

وی  با بیان اینکه مهلت شرکت در مسابقه تا ۱۰ مهرماه جاری است خاطر نشان کرد: شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را از طریق سایت مدیریت حوزه عملیه یزد به نشانی heyazd.ir ارسال کنند. 

دهقان تصریح کرد: بعد از اتمام زمان مسابقه بلافاصله آثار ارسالی از سوی داوران بررسی  و به بهترین آثار ارسالی به قید قرعه هدایایی داده می شود.

حدود پنج هزار طلبه در ۴۰ حوزه علمیه استان فعالیت در حال تحصیل هستند.

یزد

همزمان با هفته دفاع مقدس نخستین کنکره ملی لاله‌های سفید با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد و جمعی از مسوولان در بنیاد شهید و امورایثارگران استان برگزار شد. 

این کنکره  همزمان با سراسر کشور به یاد شهدای حج خونین سال ۱۳۶۶ و شهدای منای سال ۱۳۹۴ به نحو مناسبی با رعایت پروتکل های بهداشتی بربرگزار شد.

در این مراسم معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد به اهمیت بزرگداشت یادشهیدان و تکریم خانواده‌های معزز آنها اشاره کرد .

احمد ترحمی گفت: انقلاب اسلامی و عزت و اقتدار میهن اسلامی مدیون شهیدان و ایثار رزمندگان جان برکف اسلام است و باید همواره یادشان زنده بماند.

همچنین مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد: تنها راه سعادت و عزت در گرو هوشیاری و بصیرت داشتن در برابر توطئه‌های فرهنگی و اجتماعی دشمنان نظام و انقلاب است.

حجت‌الاسلام عباس زارع افزود: برای موفقیت کشور و غلبه بر مشکلات باید فرهنگ شهادت و مقاومت روز به روز در جامعه بین مردم و جوانان گسترش یابد.

در این آیین  با لوح سپاس از خانواده های شهدای حج و منا قدردانی شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا