همزمان با نخستین روز بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس امروز( دوشنبه) نمایشگاه دستاوردهای ۴۰ سازمان و نهادهای اجرایی یزد از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در مرکز این استان افتتاح شده است.

یزد فردا:  در این نمایشگاه که به مدت یک هفته برای بازدید دایر است ، دستاورد مختلف نهادهای اجرایی در بخش‌های عمرانی، تولیدی، صنعتی ، خدماتی ، امدادی ، فرهنگی و  ایثار و شهادت در قالب آمار، ارقام ، عکس، فیلم و کتاب عرضه شده است.

به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس افزون بر چهار هزار برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی با همکاری تشکل‌های مردمی و همکاری سازمان‌ها و نهادهای اداری در ۱۰ شهرستان استان برگزار می‌شود.

این ویژه برنامه‌ها امسال به خاطر  شیوع کرونا و پیشگیری از آن در فضای مجازی و بخش محدودی طبق شیوه‌نامه‌های بهداشتی و رعایت مقررات برای استفاده عموم مردم و جوانان پیش‌بینی شده است.  

از این تعداد، ۴۰ برنامه آن شاخص است که مهمترین آنها می‌توان به تجلیل از پیشکسوتان و رزمندگان، افتتاح نمایشگاه دستاوردهای انقلاب ، دیدار از ۸۰ خانواده شهید سرباز، کاروان شهدا ،غبارروبی و عطرافشانی قبور شهدا، بازسازی عملیات حصر آبادان و نشست فرماندهان و مدیران ارشد نظامی و انتظامی اشاره کرد.

گلنگ‌زنی و افتتاح چند طرح  ورزشی در دهکده مقاومت، نشست طلاب و دانشجویان، جشنواره فیلم مقاومت با حضور ۷۰ فیلم‌ساز، بزرگداشت فرماندهان شهید و تجلیل از فرماندهان دفاع مقدس، تجلیل از ۴۰ بانوی ایثارگر و اعزام تیم‌های پزشکی  و دندانپزشکی به مناطق محروم و ارایه خدمات رایگان از سوی هفت درمانگاه بسیج از دیگر برنامه هاست.

جنگ هشت ساله دفاع مقدس ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ با حمله زمینی، هوایی و دریایی و آتشباری روستاها و شهرهای مرزی ایران از سوی رژیم بعثی عراق با حمایت استکبار جهانی به سرکردگی ایالات متحده آمریکا آغاز شد و دشمن زبون پس از هشت سال در برابر مقاومت و ایستادگی رزمندگان اسلام قرارداد آتش بس را پذیرفت و به مرزهای بین‌المللی شناخته شده ۲ کشور بازگشت.  

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا